    Subject: Re: [K.P.] równoważny system pracy?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5c4b07ac$0$502$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    From: Kviat
    Date: Fri, 25 Jan 2019 17:03:29 +0100

    W dniu 2019-01-25 o 14:54, m...@g...com pisze:

    > Przepraszam. Jeśli podpisałem umowę z równoważnym systemem muszę oświadczyć że nie
    wyrażam zgodę? Czy pracodawca musi mieć moją zgodę?

    Wróciłem do pierwszego posta:

    "W umowie o pracę mam zapis: ustala się dla Pana czas pracy w wymiarze
    12 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy
    w okresie rozliczeniowym wynoszącym 3 miesiące."

    oraz KP:
    "Art.178.§2
    Pracownika opiekującego się dzieckiem do ukończenia przez nie 4 roku
    życia nie wolno bez jego zgody zatrudniać w godzinach nadliczbowych, w
    porze nocnej, w systemie czasu pracy, o którym mowa w art.139, jak
    również delegować poza stałe miejsce pracy."

    Umowa o pracę musi zawierać wymiar etatu, ale nie musi zawierać systemu
    czasu pracy, a skoro zamieścili to w umowie jako jeden z warunków
    zatrudnienia, a Ty się na te warunki zgodziłeś, to mają Twoją zgodę.
    Przecież widziałeś co podpisujesz.
    Jeżeli nie chciałeś pracować 12 godzin na dobę, to dlaczego podpisałeś
    taką umowę?

    Inną kwestią jest to, czy opiekę nad dzieckiem do lat 4 sprawowałeś już
    podczas podpisywania umowy, czy zacząłeś sprawować po podpisaniu (np. w
    takcie zatrudnienia urodziło Ci się dziecko, czy coś...)

    Co innego, gdybyś w umowie miał zawarty tylko wymiar etatu i już jako
    pracownikowi chcieli zmienić Ci system godzinowy, czy kazali pracować w
    nocy, to wtedy musieli by mieć dodatkową zgodę.

    Cofnięcie tej zgody wymusza co najmniej zmianę warunków umowy o pracę
    (aneks?), a w praktyce jej wypowiedzenie.

    Ale to tylko moje zdanie. To grupa dyskusyjna, więc nie traktuj tego co
    wyczytasz na grupach zbyt poważnie. Raczej powinieneś się skonsultować z
    jakimś prawnikiem w realu, przedstaw mu pełny obraz sytuacji i
    dokumenty, bo tutaj możemy sobie jedynie luźno pogadać.

    Pozdrawiam
    Piotr