  • Data: 2008-09-20 09:04:48
    Temat: Re: Jeszcze o ochronie posiadania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Sep 2008, Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Co mysla grupowi milosnicy dzikich lokatorow

    Czy Ty czasem nie mylisz "stwierdzaczy stanu prawnego" z "miłośnikami"?

    Zabieram głos, bo od czasu do czasu zdarza mi się odzywać
    w dyskusjach dotyczących roważań nad tym, JAK JEST WG PRAWA.

    Wcale a wcale nie jest to tożsame ze stwierdzeniem jakobym
    uważał że "tak ma być" albo jakoby mi się "podobało".
    Ba, wiele przepisów (i to takich, które na świecie *SĄ* inaczej
    rozwiązane) uważam za konstrukcje błędne.
    Przykład dotyczący posiadania: "legalizacja" ukradzionej rzeczy
    ruchomej przez osobę która ją nabyła. Jak ukradziono w Niemczech
    to wjazd (z tą rzeczą do Niemiec) skutkuje że nadal jest traktowana
    jak kradziona, a w .pl nie.
    Mam pisać że w .pl jest inaczej niż jest?

    > o sytuacji, ze maltretowana
    > matka z dziecmi musi uciekac do roznych przytulkow, a oprawca spokojnie
    > sobie mieszka?

    Ale tu są do rozważenia dwie odrębne sprawy:

    - czy ona KORZYSTA z posiadanych praw. Dość często jest tak, że owa
    osoba NIE CHCE interwencji prawnej (nie należy przez to rozumieć
    wezwania policji, lecz PÓJŚCIE DO SĄDU)

    - czy raczyłeś rozdzielić od siebie ew. ukaranie za znęcanie się
    i tym podobne od PRAWA DO MIESZKANIA.

    Zacząć IMVHO trzeba od tego, że jeśli piszesz o "dzikim lokatorze",
    to mamy pytanie "a kto go tam wpuścił"...

    pzdr, Gotfryd