  • Data: 2008-05-27 08:27:05
    Temat: Re: Jest gdzies w sieci baza NIP ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 27 May 2008, Alek wrote:

    > Przy kontroli w firmie urzędniczki z US zakwestionowały kilka
    > faktur VAT bo podejrzewały, że są wystawione przez osoby nie
    > będące płatnikami VAT. Na pytanie co podatnik może w takim
    > wypadku poradzić odpowiedziały, że zawsze można w US sprawdzić
    > takiego wystawcę faktury.

    Dobra, ale AFAIK takie sprawdzenie wygląda tak: *Ty* podajesz
    *wszystkie* dane, a US co najwyżej powie "mamy takiego" albo
    powie "dane nie są prawidłowe".
    O ile wiem, w przypadku podania np. NIP i próby dowiedzenia się
    o inne dane (lub na odwrót) US zasłania się tajemnicą skarbową.

    > Praktycznie nie sprawdzałem jak takie sprawdzenie wygląda
    > i jakie informacje są udostępniane, ale przecież wystarczyłoby
    > żeby podali nazwę rejestru i numer a tam dane są już zupełnie
    > jawne i łatwo dostępne.

    No i właśnie tego (jak wynika z opisów) robić nie chcą.

    pzdr, Gotfryd