  • Data: 2019-08-01 06:43:47
    Temat: Re: Jazda po pijaku autostradą to polska norma
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo te statystyki trzeba umieć czytać. Ilość zdarzeń, w których brali
    > udział nietrzeźwi, to jest jakaś tam wartość statystyczna, która tak
    > naprawdę nic nie oznacza.

    A jednak w raporcie policji z jakiś powodów jest wyróżniana i
    podkreślana. Natomiast tych wartościowych danych tam nie ma. Próbowałem
    kiedyś policzyć ilu procentowo jest nietrzeźwych kierowców i o ile na
    łba są niebezpieczniejsi. Nie ma - amba zjadała. Za to jest podkreślana
    ilość wypadków z udziałem nietrzeźwych (na przykład pasażera taksówki
    albo autobusu miejskiego!) To jak do wrócić z imprezy, żeby nie
    dostarczać policji danych do naciągania rzeczywistości.

    > Trzeba by było poszukać statystyki, w ilu wypadkach uznano, że sprawca
    > był pod wpływem alkoholu. To byłoby bliższe prawdzie, choć trzeba też
    > pamiętać, że nie zawsze fakt, że sprawca był nietrzeźwy ma wpływ na to,
    > że dochodzi do zdarzenia drogowego. Przykładowo, jak jest kierowca -
    > kretyn i ma w zwyczaju przejeżdżać na czerwonym, to nietrzeźwość już
    > może mieć niewielki wpływ na to, że raz na jakiś czas spowoduje tym
    > kolizję / wypadek.

    I właśnie tych danych w raporcie policji nie znajdziesz. Dlaczego - bo
    policja ma doświadczenie w "robieniu" statystyki. Dokładnie w ten sam
    sposób nadmuchują problem pijanych kierowców. Co rok było to samo - w
    pytę pijanych kierowców. A potem się patrzyło dokładniej i niemal połowa
    to byli rowerzyści, a z tej pozostałej połowy 1/3 miała poniżej 0,5
    promila, więc za Odrą 70% tych pijanych byłoby trzeżwych. Ale to nie
    wystarczało, to jeszcze statystyki podkręcali epatując liczbami "z
    udziałem" pasażerów, pieszych czekających na przystanku na nocny po
    imprezie rozjechanych przez klienta w BMW itd.

    --
    Shrek