eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJazda na świtłach w dzień ... › Re: Jazda na świtłach w dzień ...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Mariusz" <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jazda na świtłach w dzień ...
    Date: Sun, 5 Aug 2007 23:45:58 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 85
    Message-ID: <f95goj$jr8$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <f8v1ep$bh4$2@atlantis.news.tpi.pl><f91j5f$fu7$1@inews.gazeta.pl>
    <f91lmj$akl$2@atlantis.news.tpi.pl><f925u3$du4$1@inews.gazeta.pl>
    <f9294u$lrn$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: bjl21.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1186350677 20328 83.28.153.21 (5 Aug 2007 21:51:17 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Aug 2007 21:51:17 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
    X-Antivirus: avast! (VPS 000763-5, 2007-08-05), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:477462
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "stern" <s...@n...to> napisał w wiadomości
    news:f9294u$lrn$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Sat, 04 Aug
    > 2007 17:28:01 +0200, Maurycy Menke zeznał(a):
    >
    >> Mogę tylko zgadywać, co powiedzieli eksperci, bo artykuł nie przedstawia
    >> żadnego cytatu.
    >
    > Eksperci powiedzieli np.:
    > 1. A total of 41 studies that have evaluated the effects on road safety of
    > DRL, have
    > been retrieved. 25 of these studies have evaluated the effects for cars,
    > 16 have
    > evaluated the effects for motorcycles. A distinction is made between
    > estimates of
    > the intrinsic effects of DRL and estimates of the aggregate effects.
    > Intrinsic
    > effects are the effects for each car or motorcycle using DRL. Aggregate
    > effects
    > are the effects of an increased rate of use of DRL in a country, brought
    > about, for
    > example, by a law making the use of DRL mandatory.
    > 2. *The use of DRL reduces the number of multi-party daytime accidents for
    > cars by about 5-15%*. All studies that have evaluated the effects of using
    > DRL for cars have found a reduction of the number of accidents, but the
    > size of the estimated reduction varies from study to study.
    >
    >> Dysponowali wieloletnimi statystykami ilości wypadków na ilość
    >> samochodów i obliczyli, ile byłoby wypadków, gdyby świateł nie
    >> wprowadzono.
    >
    > no to weźmy pod uwagę wieloletnie statystyki(Statystyki Policji):
    >
    > Wypadki drogowe i ich skutki w 2005 roku.
    > W 2005 roku odnotowano 48 100 wypadków drogowych:
    > . w porównaniu z rokiem 2003, kiedy to wydarzyło się 51 078 wypadków,
    > liczba ta spadła o 2 978 (-5,8%),
    > . w porównaniu z 2004 rokiem, w którym
    > zanotowaliśmy 51 069 wypadków, liczba ta zmniejszyła się o 2 969 (-5,8%).
    >
    > W wyniku wypadków drogowych w 2005 roku 5444 osób poniosło śmierć:
    > . w porównaniu z rokiem 2003 nastąpił spadek o 196 osób (-3,5%),
    > . w stosunku do 2004 spadek o 268 (-4,7%).
    >
    > W wypadkach rannych zostało 61 191 osób:
    > . w porównaniu do 2003 roku zmniejszyła się liczba osób, które zostały
    > ranne o 2 709 (- 4,3%), . w porównaniu do roku 2004 kiedy zanotowano 64
    > 661 osób rannych, liczba ta spadła o 3 470 osób, tj. (-5,4%).
    >
    > 2006
    > wypadki-46.876 zabici-5.243 ranni-59.123
    >
    > W latach 2003-2006 spada liczba wypadków, zabitych i rannych.
    >
    > W okresie od stycznia do czerwca 2007 roku zanotowano:
    >
    > * 22 750 wypadków drogowych (więcej o 2 745, niż w analogicznym okresie
    > 2006r.), w których
    > * 29 080 osób odniosło obrażenia ciała (więcej o 3 568)
    > * 2 402 osoby zginęły (więcej o 417)
    >
    > Myślę, że bez większego błędu można założyć, że liczba samochodów i
    > kierowców zwiększała się w tym okresie. (Od 1.05.2004 nawet dość szybko).
    >
    > Albo w drugiej połowie tego roku liczba wypadków znacznie spadnie, albo
    > Polska nie spełnia unijnych norm wypadkowych ;)

    Za przeproszeniem jest to PIERD...E! Wypadków jest mniej i bedzie mniej z
    kilku powodów miedzy innymi aut na naszych drogach przybywa, a skoro
    przybywa to nie ma gdzie sie rozpedzić - korki, zatłoczone jezdnie - jezdzi
    sie wolniej. Drogi sa odnawiane, mniej dziur, mniej kolein, wiecej mamy
    sensownych znaków poziomych oraz tzw. zwalniaczy osiedlowych - ogólnie
    jeżdzi sie dużo łatwiej i prościej. Stajemy sie bardziej majętni, stać nas
    na leprze auta w ktorych mamy przynajmniej coś co skraca dlugość hamowania -
    wspomagacz hamulców ABS nie mowiąc o innych wspomagaczach trakcyjnych.
    Kolejna rzecz - foto radary, coraz ich wiecej!, mamy więcej patroli
    policyjnych, duzo mowi sie o pijanych kierowcach i surowych kar, czesto na
    trasie lub przy wyjezdzie z miasta mozna zobaczyc szyld reklamowy np
    "kierowco z wolnij..." itd. Smialo mozna powiedziec ze jest mniej zdarzen
    drogowych i bedzie mniej, ale swiatla w dzien nic a nic nie pomagają i nikt
    nie udowodni ze w piękny lipcowy słoneczny dzień swiatła spowodują ze auto
    bedzie bardziej widoczne.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1