  • Data: 2003-02-07 10:58:02
    Temat: Re: Jakim prawem? odszkodowanie z OC, PZU i VAT
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "MarcinJM" <m...@i...del.pl> wrote in message
    news:3E435DD5.3050209@inetia.del.pl...
    Maddy wrote:

    > Pytanie - czy jesteś płatnikiem VAT i czy samochód jest firmowy?
    > Jeżeli tak, PZU wypłaca odszkodowanie netto, ty je ujmujesz jako
    > przychód, faktury za naprawę wrzucasz w koszty i odliczasz z nich VAT =
    > nie jestes stratny.
    > Jeżeli nie - PZU ma obowiązek wypłacic Ci odszkodowanie w cenach brutto.

    A wlasnie, zapomnialem o tym napisac:

    Jestem platnikiem VAT, ale samochod jest samochodem prywatnym, nie
    jezdzacym dla firmy.

    To zapamietaj "raz na zawsze", ze w obrocie gospodarczym wystepujesz niejako
    "w dwoch osobach".
    W tej sprawie NIE JESTES platnikiem VAT, wiec sprostuj w PZU pomylke.

    Boguslaw