  • Data: 2010-12-15 19:08:46
    Temat: Re: Jakies nowe zasady w komunikacyjnym OC?
    Od: cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.12.2010 19:33, witek pisze:

    > jeszcze nie.
    Co to znaczy jeszcze? Masz jakieś przesłanki ku temu aby sądzić, że to
    się ma w najbliższym czasie zmienić???

    > przyczną jest to, ze wowczas pozbawiłbyś ubezpieczyciela dochodu
    Dlatego napisałem "podobno" W Niemczech można tymczasowo wyrejestrować
    pojazd, a ubezpieczalnie mają się dobrze.

    > dlatego wymyslili obowiazkowe ubezpieczenie, zeby miec wytlumaczenie
    > dlaczego musisz im placic.
    Myślę, że gdyba nie było ubezp. obowiązkowych, to bardzo często nie
    byłoby od kogo dochodzić odszkodowań.

    > ale nie jest napisane, że za taką samą stawkę.
    Wyżej pisałeś, że pani powiedziała, że "mogliby nie wypłacić
    odszkodowania", a nie że mogliby zażądać wyższej stawki.
    A więc odszkodowanie wypłacić MUSZĄ. W przypadku szkody mogą najwyżej
    zażądać dopłaty różnicy w wysokości składki (o ile takie różnicowanie
    jest dopuszczalne)
    Co innego w przypadku AC. Tutaj rzeczywiście mogą odmówić, jak
    stwierdzą, że nie dotrzymałeś warunków umowy.