  • Data: 2006-06-07 12:10:55
    Temat: Re: Jaki czas ma pracodawca na dostarczenie L-4 do Zus
    Od: Herbi <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 7 cze o godzinie 13:17, na pl.soc.prawo, piotrr napisał(a):

    > Witam, pytanie jak w temacie. Moja żona od marca jest na l-4 (jest w ciązy) a
    > jej szef dopiero 06.czerwca oddał zwolnienia (sztuk 3) do zus,

    Pierwsze 33 dni zwolnienia lekarskiego w roku kalendarzowym (jeżeli nie ma
    "kontynuacji L-4 z poprzedniego roku) wypłaca pracodawca (płatnik składek).
    OD 34 dnia zasiłek wypłaca ZUS z funduszu chorobowego któremu podlega
    "szary pracownik".

    > po wielu telefonach do niego. Czy istnieje jakiś przepis mówiący o terminie
    > oddania L-4 przez pracodawce do zus,

    Nie chce mi się teraz szukać - ale pewne jest że termin jest określony. W
    końcu pracownik chcąc uzyskać przykładowe 80% "chorobowego" musi dostarczyć
    L-4 do działu kadr w firmie w ciągu do 7 dni. Jeżeli się spóźni - zasiłek
    chorobowy może zostać obniżone o 25%.
    Sądzę że ta sama sytuacja będzie w relacji płatnik->ZUS. Z tym że dla ZUSu
    stroną nie jest jako-tako osoba ubezpieczona ;)

    > i czy można zastosować jakieś konsekwencje wobec pracodawcy z popodu takiej
    > opieszałości. Z tego powodu brakowało nam troszke pieniążków.

    Sądzę że tak - powinien taki "pracodawca" wypłacić coś a`la formę
    "zaliczki" skoro to jego ewidentna wina.
    Ale skoro ten jełop się nie "poczuwa" - jestem ciekaw czy na drukach L-4
    nie wpisano adnotacji na rewersie np. w takiej postaci:
    "Druk wpłynął do działu kadr 01-06-2006r. podpis"

    Hmmm.... wtedy kiszka ;)

    > Nie zamieżam tej sprawy tak zostawić, a żona już i tak do niego
    > nie wróci. Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

    A dlaczego masz zostawiać sprawę? Dwa miesiące "opóźnienia" z winy takiego
    barana?
    Dokopać mu na maxa.

    --
    Herbi