  • Data: 2006-11-09 10:40:07
    Temat: Re: Jaka jest procedura egzekwowania alimentów?
    Od: "Qbek" <q...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    siwa napisał(a):
    > Witam grupę. mam pytanie w kwestii kolejnosci działań.
    > Dostaję odpis wyroku z zasądzonymi alimentami.
    > Co dalej? Kontakt z komornikiem?
    W przypadku gdy nastąpi zaległość masz prawo wystąpić do
    komornika, czyli jeden dzien dluznik sie spozni lub zaplaci niepelna
    kwote.
    Zakładem pracy?
    Jest mozliwość by pracodawca dokonywal sam potrącen, ale
    prawdopodobie w opisanym przyapadku jest to niemozliwe.

    > Jak wygląda procedura?

    Sklada sie wniosek wraz tytulem wykonawczym do komornika i czeka.
    Korzystne jest tez dla wierzyciela alimentacyjnego jesli pomoze
    komornikowi i wskaze gdzie dluznik ma dodatkowy majątek.

    > Sytuacja jest dodatkowo skomplikowana, bo pan A ma dwoje dzieci do
    > alimentowania. Pracuje i zarabia jakieś nikłe pieniądze.
    > Zakładam, że 800 zł.
    > Pani B wchodzi mu na pensję zasądzoną kwotą 500 zł. Zostaje mu 300.
    > Pani C się budzi. Ma zasądzone 300 zł.
    > Czy pan zostanie z zerem, czy dzieci obu pań ?

    Kwota z egzekucji bedzie dzielona proporcjonalnie - dostaną po
    niepełnej kwocie, ktora bedzie odpowiadać wysokości rat
    alimetacyjnych. Gdy jeden wyrok bedzie dwukrotnie wyzszy od drugiego to
    dwa razy wiecej dostanie.