eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak zreformować uciążliwego sąsiada - założenie wspólnoty - POMOCY! › Re: Jak zreformować uciążliwego sąsiada - założenie wspólnoty - POMOCY!
    From: "Maras" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak zreformować uciążliwego sąsiada - założenie wspólnoty -
    POMOCY!
    Date: Sun, 13 Apr 2003 10:54:27 +0200

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    news:4CC40F9F423ADA44B33E2E6448A209217B2388@jplwant0
    03.jasien.net...

    > wspólnoty sie nie zakłada - ona istnieje z mocy samego prawa od chwili
    > wyodrębnienia pierwszego lokalu
    >
    > zakres wspólnoty jest w aktach notarialnych i może dotyczyć albo całości
    > albo
    > faktycznie tylko drogi z dodatkami,
    >
    > moim zdaniem dotyczy całości, ale to sprawdź w akcie,

    W akcie jest napisane, że zakupiliśmy:
    - zabudowaną działkę nr.... o obszarze ... wchodzącą w skaład nieruchomości
    KW nr. .... opisanej w par.1 aktu
    (w par. 1 jest napisane, że nieruchomość ulega podziałowi, co potwierdza
    ostatnio dostarczony wpis do KW - mamy osobne KW).
    - udział wynoszący 1/10 części w prawie własności niezabudowanej
    nieruchomości KW.... stanowiącą drogę...

    Z tego chyba wynika, że wspólnota obejmuje drogę.

    > skoro jest wspólnota to działa się na zasadzie ustawy o wł lokali
    > a w skrajnym wypadku mozna pozwac do sądu i nakazac
    > klientowi sprzedaz lokalu,
    >
    > polecam lekturę przepisów w tym zakresie

    Czy w takim wypadku możemy zacząć działąć jako wspólnota, czy może potrzebny
    jest jakiś akt założycielski ?
    Czy możemy prosić o egzekucję naszych wew. przepisów przez policję czy straż
    miejską ? Możesz polecić jakieś miejsce gdzie zabrano podstawową wiedzę 'w
    pigułce' ? Nie jestem prawnikiem i ustawy raczej przemawiają do mnie o
    umiarkowanym zakresie :-)

    Pozdrawiam,
    Maras