  • Data: 2006-11-10 23:14:50
    Temat: Re: Jak zawszec dziwna klauzule w umowie najmu?
    Od: "Qbek" <q...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Anka K. napisał(a):
    > Witam wszystkich grupowiczow.
    >
    > Niestety, musze zmienic mieszkanie. Znalazlam juz kawalerke, ktora
    > chcialabym wynajac i ktora bardzo mi odpowiada.
    > Problem polega na tym, ze ta kawalerka jest do remontu.

    Jest domiemanie, ze przedmiot najmu jest w stanie dobrym - nalezalo by
    opisac stan rzeczywisty tej kawalerki.

    Taki remont jestem w
> [...]
    > nie moze zerwac umowy a jak zerwie to musi mi wyplacic koszty tego remontu,
    > - ja moge rozwiazac umowe w kazdej chwili (oczywiscie z jakims sensownym
    > okresem wypowiedzenia, powiedzmy miesiac) i w takiej sytuacji wlasciciel ma
    > do dyspozycji kawalerke odremontowana, ktora moze komus wynajac za 50%
    > wiecej tego, co ja mu placilam.
    >
    > Genralnie uklad, jak mi sie wydaje, jest uczciwy. Pytanie: jak skontruowac
    > taka umowe?
    > Umowa na czas okreslony, ktora tylko ja moge wczesniej rozwiac?
    > Umowa na czas niekoreslony, ktorej wlasciciel nie moze rozwiazac przed

    Umowa na czas nieokreslony, ma to do siebie, ze mozna ją rozwiązać w
    kazdym czasie (z okreslonym terminem wypowiedzenia).

    > Oczywiscie po tych 3 latach, jesli oboje bedziemy chcieli, to dalej bede
    > wynajmowac od tego pana. Chodzi tylko o ten okres ochronny 3-letni, zeby
    > mnie nie wyrzucil po 2 miesiacach, kiedy ja zrobie remont na swoj koszt.

    Mysle, ze najlepiej by bylo ustalic odszkodowanie, za niewywiazanie sie
    z umowy; np; 2 krotność wartosci remontu (nalezalo by zbierac
    dokumenty potwierdzające poniesienie kosztow) lub 4 krotność pelnej
    wartości czynszu.

    Zalecal bym pojsc do prawnika by stworzyl nam odpowiednią umowe,
    pozwoli na unikniecie pozniejszych problemow, jakie mogly by byc
    nastepstwem zlej umowy.