    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak zablokowac wejscie sieci internetowej na osiedle?
    Date: Sat, 24 Sep 2005 16:44:27 +0200

    b...@i...pl napisał(a):

    > wykupienie pasma dla 40 abonentow... no tak... moglem o tym pomyslec !! :)
    > jakie sa oplaty ? parenascie tys zl, czy kilka razy tyle ? :/
    >
    > No to ja ci powiem jak to bedzie wygladalo w praktyce, bez tej mojej "proby
    > ograniczania dostepu do pasma".
    > Wejdzie nowa firma, wlozy wzmacniacze (nielegalne), no bo inaczej dzialac jej
    > nie bedzie. Ktos, ja albo pozostale firmy doniosa do URTiP. Przyjdzie kontrola,
    > zabierze urzadzenia. Na nastepny dzien polowa "naszych" anten bedzie w proszku,
    > a w drzwiach siedziby bedzie wbita siekiera od tych sproszkowanych anten. To
> [...]

    Więc może troche wiecej informacji na ten akurat temat. Przez 15 lat
    trwała walka (w pełnym tego słowa znaczeniu) o uwolnienie rynku
    telekomunikacyjnego. Stan obecny jest zadowalający, ale jeszcze dużo
    brakuje mu do ideału. Sytuacja na dzień obecny wygląda tak, że każdy
    przedsiebiorca może, po wpisie do rejestru przedsiębiorców
    telekomunikacyjnych, prowadzić dowolna działalność, od dostępu do
    internetu na 2.4 GHz do łączności międzynarodowej.

    Pomysł, że można prowadzić np. działalność handlowa metodą łóżka
    polowego na bazarze był dobry, ale kilkanaście lat temu. Obecnie
    większość handlu przejęły duże sieci handlowe. Tylko one są w stanie
    zapewnić większość oczekiwań klientów. CO nie oznacza, że wyginęły małe
    sklepiki, np. z dobrą wędliną. I dokładnie tak samo jest (czy będzie) w
    telekomunikacji. Operator obsługujący 40 abonentów nie ma najmniejszych
    szans z dużymi firmami.

    Zakładam jeszcze, że jesteś w pełni w zgodzie z prawem, zarówno o
    działalności gospodarczej, podatkowym, ubezpieceń społecznych, ochrony
    środowiska i telekomunikacyjnym (o obronności nie wspominając). Bo
    jeżlei nie, to którykolwiek z konkurentów może Cię w prosty sposób
    wydymić i pozostaną CI jedynie sprawy karne i karno-skarbowe.

    Zezwoleń, licencji czy zgód nie ma i - mam nadzieję- że nigdy ich nie
    będzie. DO prowadzenia działalności telekomunikacyjnej potrzebne są duże
    pieniądze, o wiele większe niż te, które można zarobić nawet na
    kilkudziesięciu czy nawet kilkuset abonentach. Czasy łóżka polowego się
    skończyły.

    M.