  • Data: 2010-02-01 14:46:39
    Temat: Re: Jak usunąćlokatorów?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01-02-2010 15:03, Jotte pisze:
    > W wiadomości news:hk681b$me3$2@atlantis.news.neostrada.pl Maddy

    > Wolę więcej praktyki, mniej teorii.

    Praktykę masz wyżej, kolega faktycznie płacił podatek od tego co dostał.
    Taka była praktyka. Zgodna z teorią, w tym z przepisami - przychód do
    opodatkowania był, podatek zapłacony został.

    Twierdzisz że urząd, nie mając umowy, zakwestionuje przychód jako
    nieistniejący? Uzna, że to pranie brudnych pieniędzy na wynajmie jednego
    mieszkania?

    Coś jeszcze równie absurdalnego?

    Cytuję Twoje słowa:
    "Na jakiej podstawie odrowadzasz podatek skoro nie ma umowy?"
    Uważasz, że brak umowy uniemozliwia opodatkowanie przychodu? Fajnie by było!

    > Aha...
    > A jak US zarząda rozliczenia na podstawie dokumentów

    Jakie dokumenty ma obowiązek posiadać wynajmujący?
    Umowa może być ustna, dochód został zadeklarowany, podatek zapłacony,
    rozliczenie roczne złożone.

    O ile najemca nie oświadczy, że płacił 3 raz więcej niż zadeklarował
    wynajmujący, US nie ma żadnej podstawy żeby kwestionować rozliczenia.

    Wbrew temu co urban legend niesie, urząd nie ma prawa żądać dokumentów,
    których przechowywania nie nakłada na podatnika ustawa lub rozporządzenie.

    Skoro US akceptuje przychody nieudokumentowane u przedsiębiorców
    (przedsiębiorca deklaruje sobie ile miał przychodu w danym dniu i
    wpisuje do kajeciku - tak wygląda to W PRAKTYCE) to dlaczego miałby
    wymagać więcej w przypadku najmu okazjonalnego, kiedy wynajmujący nie ma
    obowiązku nawet takiego kajeciku prowadzić?

    Brak umowy jest problemem na gruncie prawa cywilnego, akurat podatkowe
    chłopak ma z głowy.

    I proszę, bez tekstów w rodzaju "obedrą cię ze skóry' i "oni tylko
    patrząc gdzie przyłożyć".
    To właśnie jest teoria. Spiskowa.

    > i przywali karę
    > zwaną dawniej domiarem

    Jaką 'karę' urząd może "przywalić"? Grzywnę? Mandat? Na podstawie
    jakiego przepisu? Za co?

    >to się pochlasta.
    > Nazywa się to samookaleczenie.

    Rozumie że opierasz się na praktyce, wszak teorii nie lubisz.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813