    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak ustalic firme majac NIP?
    Date: Wed, 20 Nov 2002 23:04:26 +0100

    | ... Sp. z o.o.
    | Imie Nazwisko
    | ulica
    | Gdynia
    | Z tego co sie dowiedzialem, to Sp z o.o. gryzie sie z nazwiskiem. Z
    | tym, ze moge miec niedokladne dane, co do poprawnej nazwy.

    No to takiej możliwości faktycznie nie ma. Albo spółka z oo., albo nazwisko.
    A czyje nazwisko miałoby być umieszczone na pieczątce?

    | 972-006-34-01
    | Sprawdzalem programem firmy JZK z baza z 13.X. Ten nr nie ma
    | przynaleznosci.

    Sprawdziłem w wykazach i faktycznie tego numeru nikomu nie przydzielono. Co
    więcej, w Gdyni z tego co wiem nie było reorganizacji Urzędów Skarbowych,
    więc nie ma powodu, by taki nuer NIP wogóle był. Przy przydzielaniu nuerów
    NIP pozostawiono pewną ich pulę, by wykorzystać w wypadku utworzenia nowego
    urzędu. Każdemu istniejącemu przydzielono conajmniej dwa prefiksy, sięc to
    daje 2.000.000 kombinacji. Tyle podmiotów raczej w Gdyni nie było, więc nie
    mieli powodu dokładać.

    | Zawsze twierdzilem, ze najmniej kompetentni sa urzednicy, ktorych dana
    | sprawa dotyczy zawodowo:-P
    | Tak bylo i w tym przypadku.
    | Nawet bylem osobiscie, bo blisko. Nie slyszeli o zadnej bazie numerow.
    | Nie sa wladni sprawdzic tego w miare szybko. Nie istnieja wg nich
    | zadne sumy kontrolne numeru.
    | Zeby nie bylo, ze pytalem sie sprzataczki. Pytalem sie jednej z
    | najwazniejszych osob.
    | Funkcje tego pana litosciwie przemilcze;-)

    No niestety nie mogę odpowiadać za indolencję urzędników. Wydawało mi się,
    że to dość powszechna wiedza. Pisali o tym w gazetach, więc osoby zajmujące
    się tym profesjonalnie powinny wiedzieć to.

    | Mozna by sprawdzic wtedy u zrodla. Jezeli firma sie nie
    | przeprowadzila, to sie pokrywa.
    | Wprawdzie w Gdyni, gdzie firma istniala jakis czas, nie ma
    | zarejestrowanej firmy o takiej nazwie, ale to jeszcze o niczym nie
    | swiadczy.

    A to szczera prawda. Bardzo często firmy używają nazwy handlowej, której nie
    zgłaszają w ewidencji.

    No to rozważywszy wszystkie za i przeciw radzę:

    Jeśli w wyniku kontaktu z opisaną przez Ciebie firmą poniosłeś jakieś straty
    (raczej materialne, bo moralnymi u nas się mało krępują), złóż powiadomienie
    do prokuratury lub na policję. Oni mają większe możliwości. Takie
    rozbieżności w danych raczej wykluczają dobre intencje jej właścicieli. W
    przeciwnym razie daj sobie spokój.