  • Data: 2009-08-30 12:36:42
    Temat: Re: Jak traktowac ten system prawny powaznie?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wspolna-flaszka.pl napisal:
    > nie można.

    No i ta niemoznosc jest wlasnie patologia tego systemu.
    Potrojny morderca bedzie traktowany tak samo, jak kierowca,
    ktoremu zdarzyl sie wypadek z przyczyn losowych. Tu losowosc
    byla niewielka, premedytacja duza. Niechetnie przywoluje tu
    przyklad USA, ale tam taka sytuacja jest traktowana wlasnie
    jako morderstwo. I za kazde zabojstwo odsiaduje sie odrebnie,
    a nie wszystko naraz. Bandyta juz nigdy by nie wyszedl na wolnosc.

    A dla pieknoduchow rozpaczajacych nad jego ewentualnie zlamanym
    zyciem w dozywotnim wiezieniu mam odpowiedz: co z przerwanym
    zyciem jego trzech ofiar? Zmarnowane zycie bandyty jest adekwatna
    kara za zniszczenie tamtych trzech. Niestety, kary smierci u nas
    nie ma dla bandytow, jest tylko dla ich ofiar :|
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek