  • Data: 2004-06-19 23:23:34
    Temat: Re: Jak spowolinic otwarcie sklepu
    Od: Miernik <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jaroslaw Soja <j...@i...pl> wrote:

    > Kupuj za grosz. Jak juz jedna/dwie sieci zmonopolizuja rynek, to sobie
    > odbija.

    Ja nie wierze takim obawom. Jak sprzedają po grosz i się nie opłaca
    konkurować, to czasowo zmienić branżę, po co się męczyć, można robić
    co innego. A jak już te sieci co zmonopolizowały zrobią podwyżkę do
    horendalych cen, znowu założyć aptekę. Może przez miesiąc monopoliści
    sobie poszaleją z horendalnie wysokimi cenami, potem, góra za kilka
    miesięcy wszystko wróci do normy. Na dłuższą metę taki trik że
    najpierw za grosz a jak inni się wycofają to po horendalnie wysokich
    cenach nie zadziała.

    Znasz jakiś przykład branży gdzie takie coś zadziałało (na dłuższą
    metę)?

    To może jedynie zadziałać gdy przebiegły, zamierzający zmonopolizować
    rynek potentat ma do pomocy jakiś dodatkowy oręż, na przykład w branży
    informatycznej Microsoft wprowadza jakieś formaty czy standardy, dba o
    to by były wolne (jak wolność a nie jak powolny), otwarcie dostępne, a
    więc stały się powszechnie używane, a gdy już to nastąpi wyciągnie
    wcześniej skrywany "patent softwareowy" na ten format i zabroni innym
    programom na jego implementowanie.

    http://www.cl.cam.ac.uk/users/rja14/tcpa-faq.html

    Ale w przypadku aptek, supermarketów itp nic takiego nie mają do
    pomocy, więc to się nie uda i nie ma się o co martwić.

    > Tyle jesli chodzi o wolny rynek, ktory jest rownie utopijny, co komunizm.

    Mam zgoła przeciwne zdanie, ale chetnie się posprzeczam, może mnie
    przekonasz :)

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/