    From: Michał Mech <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak sporządzić opinię sądową?
    Date: Tue, 29 Apr 2008 02:30:06 -0700 (PDT)

    > Sąd nie uzna twojej opinii. Sąd uznaje opinie biegłych tylko tych
    > których sam dopuści. A sąd cię nie dopuści, bo:
    > - ma informatyków wpisanych na listę sądowa;
    > - jesteś stronniczy, bo robisz coś na wniosek tylko jednej ze stron.

    Właśnie to chcę ustalić. W opinii znajomego prawnika dowolna sporu
    może wnioskować o wysłuchanie opinii osoby nie będącej na liście
    biegłych. Sąd może uznać ten wniosek (lecz nie musi) o ile jest osobą
    obcą dla strony.
    Obcą rozumiem - nie związaną pokrewieństwem lub bliskimi kontaktami.
    Osoba na prośbę, której miałbym zaopiniować jest przełożonym mojej
    żony w pracy i widziałem się z nią tylko raz.

    A zakładając dopuszczenie mojej opinii do głosu czy przed zeznaniami
    (najpewniej przed sądem) musiałbym wystosować opinię na piśmie
    wcześniej do wglądu dla sądu?