  • Data: 2004-02-09 23:21:03
    Temat: Re: Jak skutecznie resocjalizować?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 9 Feb 2004, pix wrote:

    >+ > > Kara powinna być zarówno dolegliwa dla delikwenta jak
    >+ > > i najmniej kosztowna dla podatnika, który ją finansuje co
    [...]
    >+ > Ja bym to poparl pod warunkiem, by bylo to DOBROWOLNA zamiana
    >+ > dzisiejszych tortur psychicznych, na tortury fizyczne.
    >+
    >+ Ja bym to poparł pod warunkiem, że chcący odbyć klasyczną
    >+ karę więzienia z góry opłaciłby wszystkie związane z tym koszty.

    Ten szeryf co to go wszystkie organizacje "ochrony praw"
    regularnie odwiedzają :> kiedyś był przesłuchiwany na
    temat "dlaczego wydaje mniej na więźnia [0,70 $/dobę !]
    niż na psa w schronisku [1,20 $]".
    Argumentował tak: "skoro nasi żołnierze muszą na poligonie
    siedzieć w namiotach w ramach ZASZCZYTNEJ SŁUŻBY, to nie
    widzę powodu żeby w ramach kary była to krzywda".
    Tłumacząc na nasze: nie ten klimat, ale koszty nie musiałyby
    być aż tak wysokie.

    >+ Ponieważ "usługa więziennictwa" stałaby się swego rodzaju
    >+ dobrem luksusowym należałoby ją jeszcze dodatkowo obłożyć
    >+ stosowną akcyzą ;-)

    Przesadzasz ;)
    Bo ja jestem zdanie ze akcyza powinna być wydawana WYŁACZNIE
    na cele z ową akcyzą związane (w 100%). Np. od paliwa - na
    drogi...

    pozdrowienia, Gotfryd