  • Data: 2011-08-02 14:36:35
    Temat: Re: Jak się uchronić przed komornikiem?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 8/2/2011 9:14 AM, Anonymous wrote:

    > Czy komornik może się domagać otwarcia pokoju?

    tak

    A, jeśli go nie otworzę?

    to sobie sam otworzy w asyscie policji jak nie od razu to na nastepny
    dzien, a ty zarobisz z 500 zl za utrudnianie pracy komorniowi na dzien
    dobry.

    > Czy przedstawiąc komornikowi fakturę zakupu (wystawioną na mnie) za
    > zakup sprzętu, mogę mieć pewność, że odstąpi on od zajęcia tego sprzętu?

    Nie. Komornik moze zrobic co zechce.
    W wiekszosci przypadkow nawet nie bedzie chcial z tobą rozmawiac.
    wowczas dowody przedstawisz w sadzie.
    jak przegapisz termin to klamka zapadła.

    > Czy komornik będzie wymagał faktury - oryginał, czy może to być
    > wydrukowana kopia lub zdjęcie faktury w pliku JPEG?

    wszystko co go zadowoli, jesli w ogole.

    > "wszystkie chwyty dozwolone.
    > fakturty zakupu, oswiadczenia kolegow i co ci tam jeszcze do głowy
    > przyjdzie".
    >
    > Wszystkie chwyty dozwolone, czyli chwyty poniżej pasa, też.
    > Koledzy dłużnika mogą na ten przykład powiedzieć, że rzeczy - nie będące
    > własnością dłużnika - należą do niego...

    mogą

    > Zastanawiam się, co z rzeczami, które użytkuję już od dłuższego czasu?
    > Kupiłem je w sklepie, ale wszystkie dowody się gdzieś zapodziały.
    > Pozostały mi tylko opakowania po sprzęcie RTV...
    >
    > A, co z rzeczami, używanymi, które kupiłem za pośrednictwem serwisu
    > Allegro? Nie mam faktury ani paragonu...

    to masz pecha.

    > "są. gdzie tam jest lista. rzeczy osobiste, typu majtek ci nie zabierze,
    > sluzące do wykonywania zawodu. nie pamietam co jeszcze".
    >
    > Gdzie znaleźć aktualną listę tych rzeczy?

    w internecie. rusz troche googlami, wklep haslo co moze komornik,
    przeszukaj archiwum grupy.

    > Jak to w ogóle wygląda? Przychodzi komornik, i chce zająć moje rzeczy.
    > Mówię mu, że rzeczy, które chce zająć, służą do wykonywania zawodu.
    > Co się później dzieje? Komornik odstępuje od ich zajęcia?

    moze, ale nie musi.
    Powodztwo przeciwegzekucyjne i sad zwolni je z zajecia.

    > PS. Zastanawiam się, czy komornik może zabrać na przykład drogi telefon
    > komórkowy?

    moze, dlaczego nie. karte ci zostawi.