eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak się rozumie pojęcie wynika obowiązek odprowadzania składek? › Re: Jak się rozumie pojęcie wynika obowiązek odprowadzania składek?
    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak się rozumie pojęcie wynika obowiązek odprowadzania składek?
    Date: Thu, 17 Nov 2016 19:38:01 +0100

    Użytkownik "Piotr Gałka"

    > Żona prowadzi DG i odprowadza od tego między innymi składki na
    > ubezpieczenie emerytalne i rentowe.
    > Od września zatrudniła się na etat w szkole. Od teraz szkoła odprowadza
    > składki. Pensja przekracza wymagany próg więc od DG już ich nie
    > odprowadza.
    > W szkole była akcja, że przesiedzieli kilka godzin sprawdzając jakieś
    > prace spoza tej szkoły i ktoś chce za to zapłacić no i trzeba wypełnić
    > ankietę o źródłach przychodów.
    > Mamy jedną poważną wątpliwość (bo na końcu oczywiście odgrażają się o
    > odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych).
> [...]

    Powód wypełniania tej ankiety to ZUS.
    A z tego co czasem o ZUSie czytuję, to lepiej mu się nie narażać :).

    Z ZUSem (ubezpieczenie społeczne) jest jakoś tak, że jak w 1 miejscu
    masz dochód np 1000zł i od tego ZUS, a w drugim 500zł to od tego też
    musisz zapłacić ZUS itd. Jak suma osiągnie pewne minimum to kolejny
    zleceniodawca już nie musi odprowadzać ZUS. Dlatego jak ktoś daje
    zlecenie to musi ustalić od jakich kwot delikwent odprowadza już ZUS i
    czy on ma też obciążyć jego wynagrodzenie jeszcze ZUSem, czy już nie.
    Papierologia kwitnie.
    ---
    Ja tu bardziej widzę Wielkiego Brata. Co tych zleceniodawców obchodzi ile
    ktoś zarabia poza jego zleceniem.

    A jakie jest źródło prawa to nie wiem, ale jak nie wypełnisz to kasy nie
    zobaczysz i to jest argument :)
    ---
    Nie sądzę by było prawne niewypłacenie wynagrodzenia z takiego powodu, ale
    oczywiście mogę się mylić. Wydaje mi się, że istnieje jakiś alternatywny
    sposób na informowanie płatników by dalej nie płacili, ale głowy za to nie
    daję. Może nie ma tematu skoro chcecie udzielać takich informacji.