eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak się rozumie pojęcie wynika obowiązek odprowadzania składek? › Re: Jak się rozumie pojęcie wynika obowiązek odprowadzania składek?
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak się rozumie pojęcie wynika obowiązek odprowadzania składek?
    Date: Thu, 17 Nov 2016 13:01:46 +0100

    W dniu 17-11-2016 o 08:27, Marek pisze:

    > Jak prowadzi DG to nie ma księgowej czy choćby doradcy podatkowego? Nie
    > wyobrażam sobie dzisiaj prowadzenia DG bez chociaż doradcy....

    DG prowadzimy od 88r, obecnie w 6 osób. Doradca podatkowy jest potrzebny
    jak chcesz robić optymalizację podatkową. Jak nie chcesz się w to bawić
    to po co doradca?
    Obecnie jest prościej niż dawniej. US już nie karze (za utrudnienie
    pracy urzędnika) za wpisanie w tym samym wierszu KPiR zakupu towaru i
    kosztów jego zakupu (rok 88), po to by w następnym roku (aby ułatwić
    pracę urzędnika) zalecić takie właśnie wpisywanie i karać za wpisywanie
    w osobnych wierszach (za utrudnianie pracy urzędnika). Już nie twierdzą,
    że oszukałeś skarb państwa po nie uznaniu ci wszystkich faktur na
    których zamiast słowa Oryginał było Orginał (a były takie druki do
    drukarek wierszowych (kopia się robiła na drugiej warstwie), na których
    właśnie było źle napisane, a że ustawa mówi, że na fakturze ma być słowo
    Oryginał a go nie ma więc wszystkie takie faktury nie ważne no i koszty
    mniejsze więc zaniżony dochód = sroga kara.
    Już wolno korzystać z OpenOffice i US nie twierdzi, że zarobiłeś na tym
    równowartość Microsoft Office x ilość komputerów w firmie itd.

    Papiery prowadzi wspólnik. Przez lata opanował to, co jest nam
    potrzebne. Ale nikt z nas jeszcze nigdy takich oświadczeń nie wypełniał
    więc uznałem, że tu może być większa wiedza na ten temat niż ma kolega.
    P.G.