    From: "SHP" <s...@o...org.kasuj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak sie ma predkosc?
    Date: Sun, 10 Jun 2007 23:37:52 +0200

    szerszen wrote:

    > a patrzac z drugiej strony, skoro piesi poruszajacy sie duuuuzo
    > wolniej i zatrzymujacy praktycznie w miejscu, weszli pod kola
    > samochodu to tym bardziej debile i tylko darwin sie cieszy
    > prawda ze mozna patrzec na to z tej strony
    >
    > dodatkowo spaprali chlopakowi zycie

    Biedny ci on..

    > kazdy kij ma dw konce

    Tylko, że jeden może mieć znacznie grubszy..

    > i tak dla wyjasnienia, nie bronie kierowcy, nie bylo mnie tam i nie
    > znam szczegolow, ale latwo ferowac wyroki na odleglosc

    Nie o to chodzi. Chodzi o argumenty w takich tematach "miszczów"
    kierownicy, które sprowadzają się do zwalania całej winy na prawa fizyki,
    jakby to samochód żył własnym życiem, a kierowca pełnił jedynie rolę
    balastu. Samochód jest duży i może zrobić kuku? To myśleć do cholery o tym,
    wsiadając do niego.

    > z tym ze on mogl ich nie widziec spowodu drzew rosnacych przy
    > przejsciu, samochodu zaparkowanego z boku itd, oni powinni go i
    > slyszec i widziec,

    Tia, i czuć.. W przepisach wyraźnie stoi "przejście dla pieszych =
    szczególna ostrożność". Skoro nie wyhamował, znaczy, że nie zachował.
    Kropka. Gdyby zamiast przejścia, był np. zasłonięty przejazd tramwajowy, to
    najpewniej by zwolnił, w obawie o własną dupę..

    > a w kazdym razie powinni sie rozejzec przed
    > wejsciem na pasy, w koncu to w ich interesie

    I to jest zdanie, które powinno cechować cywilizowany kraj?