    From: "PAndy" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak sie ma predkosc?
    Date: Sat, 9 Jun 2007 14:42:52 +0200

    "venioo" <v...@i...pl> wrote in message
    news:f4cop1$ddd$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > a wiec moze ujme to tak:
    > 1. chyba sam tego nie ogladales: 15% wypadkow z udzialem pieszych
    > spowodowanych z winy pieszych (w wiekszosci -31%- nieumyslne nagle
    > wtargniecie na jezdnie...)

    wina pieszego jest wtargniecie, kierowca przekraczajac predkosc 50kmph
    znaczaco zmniejsza szanse na przezycie tu zaczyna sie problem wiekszy i
    jak mowie - sady nawet w wypadku ewidetnego wtargniecia pijhanego do
    nieprzytomnosci pieszego czynia wspolwinnym kierowce.

    > 2. ogladajac to poczulem sie jak w kosciele: ktos z wada wymowy czyta
    > z kartki bez zadnej intonacji to, co mu kazali, do tegi idzie mu to
    > jak dziecku, z nieprzymierzajac, 3 klasy podstawowki

    cel tej prezentacji jest jednak inny - przyblizyc to co sie dzieje ne
    drodze tym ktorzy uwazaja ze ich to nie dotyczy

> [...]
    > przejedziesz autostrada 500km nie wjezdzajac do zadnego miasta ani
    > wioski. co to wogole za porownanie???
    > skonczylem ogladanie na rozjechanej dziewczynie, ktorej mercedes
    > przejechal po glowie.
    > nie zrozumialem tez wstawki mowiacej, ze ludzie ktorzy zgineli "to
    > dzieci lub pracownicy sluzby wieziennej". Czy to cos zmienia, kto to
    > byl? W kontekscie filmu i owszem, bo od razu mozemy sobie pomyslec:
    > "to przesrane ma skazany na 7 lat wiezienia kierowca". A jakby to byly
    > dzieci nauczycieli, albo gornikow, albo obojetnie czyje - tez by o tym

    i co mam ci powiedziec, tez uwazam ze zmaist wycinania drzew i stawiania
    kolejnych ograniczen predkosci panstwo poinno budowac bezpieczna
    infrastrukture drogowa, pomysly w stylu palenia swiatel w dzien i
    wyciniki drzew przy drogach to leczenie syfa pudrem - niestety zyjemy w
    takim kraju, x lat temu przed boomem budowlanym cena 1km autostrady w
    Polsce i Szwecji byla porownywalna - tylko ze my mielismy tansze
    kruszywa, tansza sile robocza i robilismy to po prostu tansza
    technologia kladac niejszy niz w Szwecji nacisk na bezpieczenstwo i
    ekologie... dlaczego w takim razie bylo tak drogo?? bo ktos musial
    zarobic...
    Noi zgadzam sie z tym co piszesz - nie ma roznicy czy ginie dziecko czy
    dorosly i nie ma znaczenia czy gina funkcjonariusze sluzb mundurowych
    czy nie.

    > dlaczego w polsce caly czas wini sie kierowcow (ktorzy placa wieeeele
    > roznych obciazen) za wypadki na drodze? slyszal ktos kiedys, zeby
    > wytoczono proces jakiemus urzedowi za nienalezyty stan drog? to tak
    > jakby placic haracz dentyscie i chodzic z dziurami w zebach a pozniej
    > narzekac, ze jest to wina producentow zywnosci...

    Bo niestety wielu kierowcow zachowuje sie na drodze jak bydlo spuszczone
    nagle z postronka, nie wiem jakie frustracje odreagowuja na drodze ale
    wstepuje w nich zly co kaze im robic durne rzeczy, jesli dodamy do tego
    raczej nienajlepszy stan techniczny pojazdow i fatalny stan drog to
    niestety taki mamy tego efekt.
    A juz jezdzenie po kielichu nagminne przeciez u nas i mimo wszystko
    spolecznie tolerowane - wytacza sie taki frajer z 1,5 promila we krwi na
    droge...