eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak powinien wyglądać wniosek do sądu o spadek - proste ale ja nie wiemRe: Jak powinien wyglądać wniosek do sądu o spadek - proste ale ja nie wiem
  • Data: 2007-11-30 08:35:12
    Temat: Re: Jak powinien wyglądać wniosek do sądu o spadek - proste ale ja nie wiem
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A czy w związku z powyższym wystarczy jak udokumentuję do sprawy spadkowej
    > związek
    > Dziadka z Babcią i Córką (odpisy aktów ślubu i śmierci) i dołączę do
    > wniosku

    Tak, choć będą też potrzebne zapewnienia świadków - dlatego weź też akty
    urodzenia wnucząt.

    > poprzednie orzeczenia

    Zupełnie zbędne - co one wnoszą do sprawy ?

    > sądu jako dowód na sposób dlaszego dzidziczenia czy lepiej - bezpiecznie
    > dla rozpatrzenia sprawy za
    > jednym podejściem- dołączyć wszystkie pozostałe odpisy aktów aż do
    > Wnuka...tak jakbym prowadził
    > sprawę po raz pierwszy?

    Sąd prowadząc tę sprawę "cofa" się myślowo do dnia śmierci dziadka. Problem
    dziedziczenia po babci czy jej córce jeszcze dla niego nie występuje.
    "Kompletu" orzeczeń będzie wymagał US przy podwyższeniu masy spadkowej
    (trzeba złożyć wniosek do kierownika US o ponowne otwarcie sprawy) oraz KW
    przy wpisie.

    Wyobraź sobie to w ten sposób. Jest dzień śmierci dziadka. Ale jego żona i
    córka wyjechały za granicę i nie mogą się pojawić na rozprawie. Ty
    prowadzisz sprawę dla swojej babci i mamy o nabycie przez nie spadku
    (wniosek o nabycie spadku może złożyć do sądu każdy zainteresowany nie tylko
    rodzina). Jedyny powód dla którego masz interes w tym by samemu dokumentować
    swoje pokrewieństwo ze spadkodawcą to bycie bardziej wiarygodnym świadkiem
    historii życia dziadka przed sądem (nieślubne dzieci, testamenty, umowy o
    zrzeczenie się spadku itd.).