  • Data: 2004-05-04 15:23:10
    Temat: Re: Jak "najtaniej" podzielic majatek...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Janusz" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c77ngu$4go$1@news.onet.pl...

    > OK. Dziekuje za wyjasnienie. Bardziej interesuje mnie jednak, czy mozna
    > przeprowadzic (sadownie) postepowanie w taki sposob, aby calosc majatku
    > przeszla na synow?
    > Zaczynam podejrzewac, ze sad przepisze na nas jedynie czesc pozostala po
    > mamie, a czesc taty trzeba bedzie i tak przepisac notarialnie.
    > Czy tak?

    W odniesieniu do części majątku pochodzącej ze spadku, to ojciec może
    odrzucić spadek. Koszt kilkadziesiąt złotych (ktoś niedawno tu pisał, że
    podobno 20 zł). Wówczas dostaniecie po połowie z bratem. Takie
    oświadczenie może być oprotestowane przez wierzycieli ojca, jeżeli wiedzą
    o tym, więc jeśli ojciec ma długi, to odradzam. Przy okazji łapie się na
    kodeks karny.