    From: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak juz mowimy o bezprawiu w panstwie prawa...
    Date: Tue, 26 Jul 2005 12:24:02 +0200

    [...]
    > Nie pitol. Jakby kazdy Polak mial odcisk w bazie danych to wykrywalnosc
    > sprawcow przestepstwa wzroslaby do 80%.
    >
    > Mi raz zarąbali koła z samochodu, odciskow co niemiara, niedopalki
    > papierosow wokolo i co ... i nic.

    I nic bo nie znalazl sie pewnie zaden policjant ktory by sie ta sprawa
    laskawie zechcial zajac ....
    Problem wykrywalnosci to nie problem bazy odciskow (choc jestem za) a
    problem
    funkcjonariuszy policji z ktorych wiekszosc to produkty minionego systemu.

    Aby zwiekszyc wykrywalnosc powinni wprowadzic np taki system:
    - policjant zarobic miesiecznie moze 10000
    - policjant zarobic miesiecznie musi 500

    Jak sie nie przyczyni do wykrycia zadnego sprawcy dostaje 500 ... jak sie
    bedzie udzielal w tym wzgledzie to moze osiagnac 10000.
    Poza tym za kazde przegiecie minus z wyplaty a kazde wyrozneienie plus.

    Gdyby taki system (przedstawiony w uproszeczeniu) wprowadzic to wykrywalnosc
    wzroslaby powyzej 80% ....
    a tak co mamy? Policjanci piertentego wszystko wokolo ..... a jak chc sie
    dowartosciowac to postrasza cie suszarka bo na wiecej z ich strony liczyc
    nie mozna.

    TB