eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak Gross przez SA w Warszawie Poznańskich "stróżów prawa" załatwił › Re: Jak Gross przez SA w Warszawie Poznańskich "stróżów prawa" załatwił
    From: BK <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak Gross przez SA w Warszawie Poznańskich "stróżów prawa"
    załatwił
    Date: Sat, 25 Jul 2009 21:18:35 -0700 (PDT)

    On 26 Lip, 01:28, Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl> wrote:
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,81048,68530
    06.html
> [...]
    >   wyrok uniewinniający nie jest dowodem na to, że osoba nie popełniła
    >   danego czynu" - mówił sędzia.
    > </cytat>
    >
    > A wiec panowie "policjanci z Poznania", to że jeden sąd was nie skazał
    > nie jest zadaniem drugiego sądu (apelacyjnego) *żadnym* dowodem na to że
    > nie popełniliście czynów za które sąd was nie skazał.
    >
    > --
    > Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    > Dla tego kto nie mówi dobrze, milczenie jest lepsze od słów.
    >   -- Przysłowie arabskie (pl.wikiquote.org)

    A mnie sie wydaje, ze to co przypisujesz SA wypowiedzial sedzia SO,
    tak wynika z linkowanego tekstu:
    "Po trwającym od 2001 r. procesie SO uznał, że wprawdzie doszło do
    naruszenia dóbr osobistych powoda i jego ojca, ale działanie Grossa
    nie było bezprawne. Sędzia Jacek Tyszka mówił w uzasadnieniu, że
    książka "Sąsiedzi" to "prawda historyczna". "Powód podnosił, że jego
    ojciec został uniewinniony w 1949 r., ale strona pozwana słusznie
    podnosiła, że wyrok uniewinniający nie jest dowodem na to, że osoba
    nie popełniła danego czynu" - mówił sędzia. Powołał się na zeznania
    świadków pogromu, którzy mówili m.in., że Czesław Laudański "stał
    wtedy z Niemcami" i że z innymi "pędził Żydów do stodoły".
    SA uznał, że SO słusznie ocenił, że Gross nie działał bezprawnie, bo
    chodziło mu o próbę wyjaśnienia prawdy. "Cel jego publikacji zasługuje
    na aprobatę społeczną i uzasadnia działanie w obronie interesu
    społecznego" - powiedziała sędzia Katarzyna Polańska-Farion w ustnym
    uzasadnieniu wyroku. Dodała, że Gross miał podstawy, by C.
    Laudańskiego i jego synów uznać za "aktywnych uczestników" pogromu.
    "Wyrok uniewinniający C. Laudańskiego nie ma tu znaczenia, bo tylko
    wyrok skazujący jest wiążący dla sądu cywilnego" - dodała sędzia.

    Sedzia Tyszka = SO
    Sedzia Farion = SA

    Taka mala uwaga formalna ;-)