  • Data: 2004-07-10 16:56:55
    Temat: Re: JAK Z TEGO WYBRNĄĆ?PROSZĘ O RADĘ!!!!!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 9 Jul 2004, bella wrote:

    >+ Użytkownik "jaonna" <j...@v...pl>
    [...]
    >+ > Witam.Mam gorącą prośbe o rady.Parę dni temu odkryłam że mój
    >+ > mąż narobił mnóstwo długów zarówno w ZUS ,US jak i w
    >+ > przedsiębiorstwach z którymi miał doczynienia

    Musi być - prowadził firmę, czyli przedsiębiorca. Trzeba przyjąć
    że legalnie (prowadził).

    [...]
    >+ > Czy można ogłosić upadłość w przypadku prowadzenia działalności
    >+ > przez osobę fizyczną ???Jakie są tego konsekwencje?
    [...]
    >+ nie ma upadłości osoby fizycznej.

    Witamy znawcę prawa upadłościowego :)
    Pozwolisz iż jako przedsiębiorca się JEDNAK z tobą nie zgodzę ? ;>

    Prawnikiem nie jestem, ale komentując "oryginalne" pytanie przypomnę
    iż jednym z warunków jest *dostatecznie wczesne* zgłoszenie upadłości,
    czyli wtedu gdy firma wchodzi w stan taki iż "permanentnie nie płaci
    zobowiązań" !
    Nie pamiętam ile tam jest, chyba 2 tygodnie czasu.
    Nadto majatek musi wystarczyć na opłacenie postępowania (czyli
    zapłatę dla likwidatora oraz koszta sądowe): wychodzi na to
    że w omawianym przypadku może być problem...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)