  • Data: 2005-06-28 11:06:06
    Temat: Re: Interwencja policji - jeszcze raz
    Od: "RB" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:d9kala$rrk$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "RB" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > porządku
    > doprowadzić
    >
    > Nie. A powodów jest wiele. Przede wszystkim rozpatrując pytanie ogólnie,
    > nie zawsze się da. Co do szczególnego przypadku opisanego przez Ciebie,
    > to trzeba by było sąsiadowi piłę zabrać lub jego samego zatrzymać -
    > inaczej tego się zrealizować nie da.
    Może wystarczyłoby, gdyby Policja mu to powiedziała.

    > Zatrzymanie osoby raczej w rachubę
    > nie wchodzi, bowiem brak ustawowych przesłanek.
    Domyślam już się , że przesłankami byłoby zagrożenie zdrowia lub życia. Ale,
    czy gdybym np. szedł i tłukł szyby wystawowe, to zgodnie z tą logiką też
    policja nie mogłaby mnie zatrzymać, bo nie byłoby przesłanek ?

    > Co do zabrania piły jako
    > dowodu, to tez nie ma to większego sensu procesowego.
    >
    > Poza tym nie ma zakazu cięcia piłą motorową w odległości 4 metrów od
    > okna, a przynajmniej ja takiego przepisu karnego nie znam.
    Dokładnie takiego zakazu wg mnie też chyba nie ma. Myślę, jednak, że
    podchodzi ten czyn pod art. 51 kw chociaż to nie noc. Wtedy raczej sąd
    grodzki. Nie wiem tylko jak prawo odnosi się do stałego dokuczania w taki
    lub inny sposób, najczęściej jednak mający postać hałasu.