  • Data: 2008-04-18 06:17:10
    Temat: Re: Interpretacja zapisu testamentu.
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek Lipski pisze:

    > XY oswiadcza, iz decyzje o ewentualnych przyszlych publikacjach ksiazkowych
    > i plytowych, praw filmowych i telewizyjnych pozostawia w reku Z przy prawnym
    > doradztwie QW i merytorycznych konsultacjach tych osob, ktore XY uzna za
    > kompetentne, zas przychody z tantiem,praw autorskich i wykonawczych oraz
    > wydawniczych i innych zrodel oraz wszelkie pozostale prawa i obowiazki
    > majatkowe nabyli w rownych czesciach powolani wyzej spadkobiercy.

    Jak XY chcę konsultować (wskazywać osoby do konsultacji) po swojej śmierci ?

    > Tearz pytanie. Z testamentu wynika że wszelkie decyzje co do publikacji ma
    > pani XY,

    Ale to był testament XY, a spadkobiercami byli Z, Y i X. Coś mieszasz.

    A poza tym myślę że wszelkie wpisy w testamencie, co do tego co można
    zrobić z prawami autorskimi są bez większego znaczenia. Jak ktoś
    odziedziczy prawa autorskie, albo otrzyma je w wyniku działu spadku to
    będą to prawa nieograniczone, niezależnie od tego co sobie napisze autor
    testamentu. Co najwyżej można zastanawiać sie czy taki wpis to polecenie
    (art. 982 kc).

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"