    From: "MarekZ" <m...@W...CIAkrakow.CHAJpl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Instalacja sieci osiedlowej a spółdzielnia mieszkaniowa
    Date: Sat, 5 Jul 2003 22:06:18 +0200

    Użytkownik "baya" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:be7ahg$hg8$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Problem w tym, że Spółdzielnia ma prawo nie wyrazić zgody na położenie
    > kabli, wykopy pod nie, umieszczenie ich w swoich budynkach. I jeśli prezes
    > Spółdzielni wydał taką zgodę firmie komercyjnej, szczególnie jeszcze jeśli
    > ma z tego jakieś korzyści, to zrobi wszystko, żeby taką "dziką" sieć
    > zlikwidować.
    > b.

    Mozliwe. Moja praktyka wyglada tak. Jesli chce gdzies zrobic siec ide po
    zgode do zarzadcy budynkow. Ze wspolnotami mieszkaniowymi na ogol nie ma
    problemow. Gorzej z duzymi spoldzielniami. Jesli dostaje zgode - powstaje
    siec. Jesli nie dostaje zgody, tylko chca ode mnie lapowke, wzglednie
    zaslaniaja sie czyms w rodzaju, ze "za 2-3 miesiace zamierzamy zorganizowac
    przetarg", nie daje lapowki tylko powstaje siec. :)

    Dwa zastrzezenia: nie robie przewieszek miedzy blokami ani wykopow.
    Wylacznie polaczenia radiowe. No i sa to sieci male, maksimum 2-3 bloki.
    Wewnatrz bloku dochodze do porozumienia z lokatorami, ktoredy beda szly
    korytka. Jak dotad zadna z tak powstalych malych sieci nie zostala
    zlikwidowana. Nie wiem nawet czy spoldzielnie wiedza o ich istnieniu w
    wiekszosci przypadkow. Zreszta w skrajnym przypadku, tzn. gdy jest 100%
    pewnosci zlej woli zarzadu spoldzielni, wszystko mozna zrobic na 2,4 GHz,
    zupelnie bez kabli. Wtedy beda bezradni jak dzieci.

    m.