  • Data: 2008-07-21 09:44:16
    Temat: Re: Ile mniej więcej trwa ...
    Od: "Kaiser Souza" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > sprawa w zasadzie prosta - ekipa budowlana zdezerterowała z placu budowy,
    > oczywiście jej nie kończąc. w umowie zawartej z osobą mającą działalność
    > gosp (wykonawca) napisane zostało, ze za kazdy dzień zwłoki od ustalonego
    > terminu wykonania 1% uzgodnionej kwoty wykonawca zapłaci zamawiającemu.
    > jako, ze termin wykonania dawno minął, chcę skorzystać z tej klauzuli.
    > Oznajmiłem więc wykonawcy pisemnie wykonawcę o zerwaniu umowy na podst art
    > 656 par 1 oraz art 635 KC oraz wezwałem do wpłaty obliczonej kwoty na
    konto.

    no to sprawa w zasadzie nie jest prosta. Po pierwsze: odstąpiłeś od umowy,
    więc nie bądz taki pewien, że dostaniesz karę umowną (bo tak rozumiem ten 1 %
    za każdy dzień zwloki). Jeśli w umowie było zapisane, że kara umowana na
    wypadek odstąpienia to ok, ale jeśli nie to odstąpieniem od umowy wybrałeś
    inny reżim swojego roszczenia. Tak więc, sąd niekoniecznie (orzecznictwo jest
    w tej kwestii rozregulowane nieco) podzieli Twoje twierdzenie, że należy Ci
    się kara umowna (oczywiście możesz dochodzić strat jakie poniosłeś przez
    niewykonanie przez kontrahenta zobowiązania).

    > Oczywiście nie spodziewam się ze wpłata nastąpi, więc skieruję sprawę do
    > Sądu Okręgowego (jako, ze kwota sporu przekracza 10 tys zł).

    hehe, dobre dobre - chyba masz stary kodeks, co?

    Art. 17.  Do właściwości sądów okręgowych należą sprawy:
    (...)
    4) o prawa majątkowe, w których wartość przedmiotu sporu przewyższa
    siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych, a w postępowaniu w sprawach
    gospodarczych sto tysięcy złotych, oprócz spraw o alimenty, o naruszenie
    posiadania i o zniesienie wspólności majątkowej między małżonkami oraz spraw
    o uzgodnienie treści księgi wieczystej z rzeczywistym stanem prawnym,
    (...)

    > pytanie - jak długo może ta sprawa potrwać ?
    cholera wie, a tak w ogóle to idz do adwokata :p

    pzdr
    mk