    From: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Identyczna nazwa firmy
    Date: Wed, 27 Jun 2007 21:17:26 +0200

    Ania_i_Grzes dość niespodziewanie napisał(a):

    > Jak dla mnie niezrozumiałe i chore jest to, że urzędasy zarejestrowały
    > taką działalność nie sprawdziwszy w komputerze, czy takowa już nie
    > jest wykorzystywana (nazwa).

    Te jak piszesz " urzędasy" mogą robć tylko i wyłącznie to, na co pozwala i
    ustawa. Ustawa nie pozwala na niezarejestrowanie dziallności o podobnej ( a
    nawet, w więkzości przypadkow, identycznej nazwie fantazyjnej)

    Kiedy uchwalano prawo własności przemysłowej to usunięto ostatecznie z
    projektu ustawy pomysł powiązania bazy nazw przedsiebiorstw z bazą znaków
    Uzrędu Patentowego, a był taki projekt w ustawie. Skoro usunięto, to nie ma
    takiego działania administracji.

    Ponadto - jest to typowa działka prawa cywilnego - przecież komuś może nie
    przeszkadzać to, że inny tak samo się nazywa, a jak mu przeszkadza, to albo
    rejestruje sobie najpierw taką nazwę jako znak towarowy, albo ma roszczenia
    ze wskazanych przeze mnie przepisów uznk.

    Na koniec jeszcze jedno - nie pisałem, ze pozew w sądzie musi poprzedzić
    list z wezwaniem do dobrowolnej zmiany nazwy, bo to oczywiste ( choć trzeba
    pamiętać , że tylko pozew, ja osobiście list piszę jako drugie pismo...).
    Natomiast zagrożenie zgłoszenia "odpowiednim oragnom" jest głupotą. Jedynym
    odpowiednim organem jest sąd okręgowy, a do niego się nie zgłasza - do niego
    się składa pozew. Aurat używanie cudzej nazwy przedsiębiorstwa, nie będącej
    zarejestrowanym znakiem towarowym nie jest spenalizowane.

    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman
    C Hollywood Homicide
    www.ip.biz.pl