eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy zwolnienie z pracy za zacytowanie STAREGO Testamentu to antysemityzm? › Re: IKEA słusznie zwalnia za głoszenie OBRZYDLIWYCH poglądów ze STAREGO i Nowego Testamentu?
  • Data: 2019-07-03 20:32:30
    Temat: Re: IKEA słusznie zwalnia za głoszenie OBRZYDLIWYCH poglądów ze STAREGO i Nowego Testamentu?
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Marek w
    <news:5d1ca408$0$507$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Katolicyzm jest oparty na Nowym Testamencie.

    Taaa, i jest bez związku z ST... Wypierdalaj nauczać maluczkich gdzie
    indziej

    "WYPEŁNIENIE PRAWA W JEZUSIE
    117Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Prawo albo Proroków3
    . Przyszedłem nie po to,
    2aby je znieść, ale wypełnić. 18Zapewniam was: Dopóki ziemia i niebo będą
    istnieć, nie
    zmieni się w Prawie ani jedna litera4
    , ani jedna kreska, aż się wszystko spełni.
    319Kto zniesie choćby jedno z najmniejszych przykazań i tak będzie nauczał
    ludzi, ten
    będzie najmniejszy w królestwie niebieskim. Kto je natomiast wypełni i
    nauczy
    wypełniać, ten będzie wielki w królestwie niebieskim.
    420Dlatego mówię wam: jeśli nie będziecie sprawiedliwsi niż nauczyciele
    Pisma i
    faryzeusze, nie wejdziecie do królestwa niebieskiego.
    Wypełnienie Prawa w Jezusie. Izraelici odnosili się z niezwykłym szacunkiem
    do Prawa
    Mojżeszowego. Jezus także powoływał się na autorytet moralny Starego
    Przymierza i
    przypominał, że Prawo jest niezmienne i wiecznie aktualne, gdyż pochodzi od
    Boga i objawia
    Jego wolę. Zebrał On wszystkie przykazania w największe i najważniejsze
    prawo: miłości Boga
    i człowieka. Nie zamierzał znieść praw objawionych w ST, lecz je wypełnić.
    Słowo wypełnić ma
    w tym wypadku potrójne znaczenie: 1) w Jezusie wypełniają się wszystkie
    obietnice mesjańskie
    zapisane w Prawie i u Proroków. Objawienie ST było ukierunkowane na Jezusa,
    do Niego się
    odnosiło, ku Niemu zwracało ludzkie serca i w Nim widziało zwieńczenie
    dotychczasowych
    dziejów narodu; 2) Jezus przyszedł wypełnić Prawo, czyli zrealizować Bożą
    wolę zawartą w
    przykazaniach; 3) wreszcie słowo wypełnić oznacza tyle, co uzupełnić,
    udoskonalić,
    doprowadzić do pełni. Bóg stopniowo objawiał siebie człowiekowi i powoli
    prowadził go do
    siebie w okresie ST. Ten długi proces wychowywania człowieka został
    dopełniony przez Jezusa,
    który najpełniej objawił prawdę o Bogu i o człowieku. W konsekwencji Jezus
    postawił swoim
    uczniom większe wymagania. Ich sprawiedliwość, tzn. właściwa postawa
    duchowa, ma się
    wyrażać w wewnętrznym, synowskim i doskonałym posłuszeństwie woli Bożej
    wyrażonej w
    Piśmie Świętym.
    3) Prawo... Proroków - tak Izraelici określali Objawienie Boże, które
    zostało spisane w księgach
    ST.
    4) litera - chodzi o najmniejszą literę alfabetu hebrajskiego (Jod).
    1 Rz 3,31; 10,4; 13,8-10
    2 Łk 16,17
    3 Jk 2,10
    4 Flp 3,9