  • Data: 2005-08-31 19:39:11
    Temat: Re: Huligańskie zachowania nastoletniego syna sąsiadów...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    MariB wrote:

    > Moi rodzice w wieku emerytalnym mieszkają w tzw. bliźniaku. Najmłodsze
    > dziecko sąsiada (gimnazjalista) od jakiegoś czasu przyprowadza w okolicę
    > posesji kolegów. Zachowują się głośno, na co wielokrotnie zwracaliśmy uwagę
    > sąsiadom. Niestety trzy dni temu młodzieńcy posunęli sie o krok dalej. Około
    > 21:00 wtargneli na teren posesji, oberwali owoce z drzewek, obrzucili nimi
    > elewację, powciskali je następnie na uchwyty sznurów do suszenia ubrań.

    Jak mieli już 17 lat to sprawa jest prosta - wtargnięcie na czyjś
    ogrodzony teren to na 'dzień dobry' Art. 193 KK (zagrożenie do roku
    odsiadki).

    A zniszczenie mienia to Art. 288 KK.

    [ciach]

    > Sytuacja jest o tyle skomplikowana, że sasiedzi to rodzina mamy.
    > Zastrzeżenia mam do wymienionego syna oraz jego ojca - brata mojej mamy. Nie
    > chciałbym, by ewentualne represje dotknęły rodzeństwo delikwenta. Ja

    Odpowiedzialność zbiorowa to obowiązywała za wujcia Stalina, więc w czym
    problem? Rodzice zeznają że tylko ten jeden narobiał i koniec.

    > zaczynam obawiać się o bezpieczenstwo rodziców i ich mienia. Ponieważ
    > mieszkam ponad 100 km od rodziców nie jestem w stanie reagować na bieżąco,
    > np. poprzez wzywanie policji. Czy jesteście Państwo w stanie wskazać mi

    A sami nie mogą? Nie mają telefonu?

    > instytucje i sposoby mające szanse wpłynąć na zachowanie chłopaka oraz jego
    > kolegów w sytuacji, gdy ich rodzice nie potrafią lub nie chcą tego zrobić.

    W kolejności: policja, sąd rodzinny, kurator i dom poprawczy. Tyle jeśli
    chodzi o rozwiązania legalne.

    > Dodam, że z relacji sąsiadów wynika, że grupa młodzieńców o której piszę, ma
    > duże szanse ewoluować w kierunku grupy przestępczej. Słyszałem o przypadku
    > zastraszania nożem na osiedlowym boisku.

    Zgłaszać, zgłaszać, zgłaszać!

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)