    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Holowanie na autostradzie
    Date: Thu, 8 Jun 2006 23:11:15 +0200

    Użytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości
    news:e6a2kd$2ka$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Oczywiście, że nie. Ale, w teorii, mają one tę znajomość sprawdzać.

    W tym wypadku teoria niestety rozmija się bardzo poważnie z praktyką.

    > Z przykrością muszę Ci przyznać rację (tzn. nie jest mi przykro, że
    masz
    > rację, lecz że ją masz w tej kwestii). Zaczynam teraz rozumieć
    dlaczego
    > polscy kierowcy jeżdżą tak jak jeżdżą: nauczyli się wyłącznie
    odpowiedzi do
    > testów, nie zaś przepisów drogowych.

    Pół biedy, jak się nauczyli tych części tekstowych. Znałem przypadki,
    gdy goście "pamiętali" 17AC itd. Tej wiedzy to w żaden sposób w
    praktyce nie zastosujesz :-)

    Gdyby to zależało ode mnie, to egzamin na prawo jazdy wyglądał by w
    ten sposób, że egzaminator z kamerą wsiada do samochodu kursanta (albo
    mamy wypożyczalnię samochodów dla chętnych) i jadą na miasto. Kilka
    różnych tras w miarę często zmienianych (by się na pamięć nie uczyli)
    i kursant ma to przejechać zgodnie z prawem. To, czy zna przepisy
    prawa zweryfikuje życie w formie mandatów i punktów karnych. Bo
    przecież nikt mi nie powie, że kierowcy nie wiedzą, że nie wolno
    wyprzedzać na trzeciego, a przy tego typu manewrach najwięcej chyba
    ludzi ginie. Z testu też nie wynika, że należy dostosować prędkość do
    warunków jazdy i cały szereg innych naprawdę groźnych wykroczeń, które
    bez znajomości prawa można wymyślić. Jak niedouczony kierowca nie
    bedzie wiedział, że ma jechać na światłach, to dostanie mandat i już
    będzie wiedział.