    From: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Holowanie na autostradzie
    Date: Thu, 08 Jun 2006 15:05:37 -0500

    JaromirD wrote:
    > Jak to jest z holowaniem na autostradzie? Kto może i kiedy (dokąd)? W PoRD,
    > w art. 31, pkt 2.5 zabrania się holowania "na autostradzie, z wyjątkiem
    > holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego wyjazdu
    > lub miejsca obsługi podróżnych". Czyli holować mogą WYŁĄCZNIE "pojazdy
    > przeznaczone do holowania".

    i tylko do najbliższego zjazdu.

    Z kolei w pytaniach egzaminacyjnych jest tak:
> [...]
    > odpowiedź 2., bo nie jet dozwolone holowanie "do najbliższego wyjazdu lub
    > miejsca obsługi podróżnych" lecz tylko holowanie "przez pojazdy
    > przeznaczone do holowania do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi
    > podróżnych". Czy może się mylę?
    > I co wybrać na egzaminie? 2 bo tak mówią przepisy i ryzykować oblanie
    > (ewentualnie potem wykłócać się podpierając się PoRD) czy schizofrenicznie
    > 1 i 2 żeby zdać a potem zapomnieć co było na egzaminie?
    > Niestety, nie jest to jedyny przypadek, kiedy PoRD swoje a egzamin swoje.

    Wg. twojego toku myślenia 2 też nie jest poprawna, bo nie można holować
    pojazdem przeznaczonym do holowania jak długo sie chce i gdzie się chce,
    a jedynie do najbliższego zjazdu.
    Więc ani 1 ani 2 nie byłaby poprawna.

    Natomiast jak zadasz sobie pytanie,
    czy na autostradzie dozwolone jest holowanie do najblizszego zjazdu, to
    odpowiedź brzmi tak.

    jeżeli zadasz sobie pytanie, czy dozowlone jest holowanie tylko przez
    pojazyd przeznaczone do holowania, to odpowiedź brzmi tak.

    To nie moja wina, że pytania są głupie.
    masz się uczyć tak, żeby zdać.