  • Data: 2007-09-05 13:11:44
    Temat: Re: Hiv a naklanianie do seksu
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lawenda" <l...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:66fd.000000a3.46dea68a@newsgate.onet.pl...

    > To jeszcze jedno pytanie. Osoba ktora zostala nakloniona do seksu nie
    > wiedziala
    > o wirusie, druga osoba wiedziala, czyli jak ustalilismy to jest
    > przestepstwo
    > karne. Niestety tu wlasciwie jest slowo przeciwko slowu. Przed sadem winny
    > przeciez sie moze wyprzec. Zdarzenia nie ma ani na filmie ani nie ma
    > zdjec.
    > Jest slowo pokrzywdzonej przeciwko slowu zarazonego.
    >
    > Jakie sa szanse zeby sad dal wiare w zeznania? Ja jestem przekonany ze to
> [...]

    witam!

    można wypytać podejrzanego (oskarżonego - jak już sprawa w sądzie), o pewne
    szczegółowe cechy jego organu płciowego i okolic, które mogła znać tylko
    ofiara; ofiara może też wskazać w zeznaniach na pewne cechy szczególne;
    jeżeli podczas konfrontacji na policji czy w sądzie oskarżony zaprzeczy, aby
    posiadał takie znaki szczególne, wtedy można złożyć wniosek o powołanie
    biegłego lekarza którego zadaniem byłoby zbadanie oskarżonego pod kątem jego
    cech szczególnych w okolicach genitaliów; może bowiem posiadać jakieś
    znamię, tatuaż, szczególne cechy członka (rozmiar) itp.; takie badanie da
    odpowiedź, kto mija się z prawdą; jeżeli prawdę mówi ofiara i badanie to
    potwierdzi, to jest to pośredni dowód, że ofiara miała co najmniej wzrokowy
    kontakt z częścią intymną ciała oskarżonego

    może inne osoby na grupie podsuną inne rozwiązania

    oczywiście dobrze jest mieć świadków - jeżeli są tacy, to zaprosić ich do
    sądu, aby złożyli zeznania

    pzdr