eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoHieny cmentarne - łowcy błędówRe: Hieny cmentarne - łowcy błędów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Daniel Pyra <d...@g...spamik.be.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hieny cmentarne - łowcy błędów
    Date: Sat, 09 Jul 2011 13:57:49 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 39
    Message-ID: <iv9fnv$mhh$1@inews.gazeta.pl>
    References: <iv8ps4$u0m$1@news.onet.pl> <iv9bbt$rr$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-207-150-77.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1310212671 23089 87.207.150.77 (9 Jul 2011 11:57:51 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 9 Jul 2011 11:57:51 +0000 (UTC)
    X-User: droch
    In-Reply-To: <iv9bbt$rr$1@news.dialog.net.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10.6; pl; rv:1.9.2.13)
    Gecko/20101207 Thunderbird/3.1.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:682624
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 11-07-09 12:43, Marian Paździoch pisze:
    >
    > Właśnie miałem o tym pisać. A na jakiej podstawie oni domagają się
    > pieniędzy za błąd w umowie? Ja rozumiem przypadek gdy coś na tym
    > faktycznie trafimy, ale niepojęta jest dla mnie sytuacja gdy ktoś
    > znajduje błąd w regulaminie i domaga się na tej podstawie pieniędzy.

    Że co, proszę? W znacznej części to żadne, eufemistycznie nazwane "błędy
    w regulaminie" tylko ordynarna próba wykorzystania niewiedzy konsumenta.
    Spójrzmy na taki znaleziony w sieci autentyczny fragment regulaminu
    (wyróżnienia i drobne zmiany w celu utrudnienia identyfikacji sklepu -
    moje):

    Gwarantujemy zwrot zakupionego towaru w terminie do 10 dni od daty jego
    otrzymania. Warunkiem zwrotu towarów jest to, by towar był nieużywany,
    nieuszkodzony [...]. Towar należy przesłać na adres:

    [...]

    Do przesyłki należy dołączyć *informację o przyczynie zwrotu*. Prosimy
    także *o podanie numeru konta bankowego*, by ograniczyć koszty związane
    z przesłaniem pieniędzy. *W przypadku gdy powyższe warunki nie zostaną
    spełnione, zwrot towaru nie będzie rozpatrywany*. Koszty przesyłki
    towaru zwracanego pokrywa klient. Na Państwa konto zostanie zwrócona
    równowartość odesłanego towaru, pomniejszona o koszty przesyłki.

    A co mówi Ustawa o Ochronie Niektórych Praw Konsumentów, rozdział 2,
    art. 7, ust. 1:
    "Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez
    podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie
    dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1."

    Gdzie w Ustawie jest także nałożony na konsumenta obowiązek posiadania
    rachunku bankowego?

    Dalej uważasz, że to są tylko "błędy w regulaminie"?

    Pozdr.!
    (D)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1