    From: "SOTB" <k...@z...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Handel adresami e-mail
    Date: Fri, 14 Feb 2003 08:42:11 +0100

    Użytkownik "Marczello" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:b2gfia$3ua$1@inews.gazeta.pl...
    > Dostaje sporo spamow ale po prostu robie DELETE. To taki wysilek? Nie
    > rozumiem o co tyle szumu. Chyba, ze jest to spam z pornografia czy
    > nawolywaniem do przestepstwa. Wtedy trzeba reagowac. Kilka razy
    > odpisalem "Prosze usunac moj adres e-mail z panstwa bazy danych". Zawsze
    > skutkowalo.

    Być może masz dużo kasy lub SDI albo dostajesz tego niewiele i na dodatek
    Ciebie to bawi. Wtedy możesz odbierać sobie takie śmieci, ale są ludzie i
    firmy, którzy płacą za każdy impuls lub bajt ściągniętych danych. Pomyśl ile
    czasu zajmuje wyszukanie tej jedynej informacji, spośród np setki śmiecia.
    Tej, która jest ofertą mogącą przynieść Tobie zysk. Na niektóre emaile
    przychodzą dziesiątki listów ze spamem. Pomyśl, ile czasu zajmuje odebranie
    oferty ważącej 300 kb (dostałem kiedyś niezamawianą przesyłkę od salonu
    samochodowego Forda ważącą ponad 4 Mb - był tam film. W adresie oprócz mnie
    było ze sześćdziesiąt firm i osób prywatnych).

    Pomyśl, co by było gdybyśmy z tym nie walczyli? Pewnie dostawałbyś setki
    listów zaśmiecających twoją skrzynkę. Musiałbyś płacić za większą pojemność
    Twojej skrzynki bo w poprzedniej już się nie mieściło. Kontrahent, który
    uprzedził Cię, że dostaniesz zamówienie mailem w końcu zrezygnował po wielu
    próbach bo krótka wiadomość tekstowa nie zmieściła się na twojej skrzynce.
    Po kilku latach emaile odeszłyby w zapomnienie, bo i tak były tam same
    śmieci.

    SOTB