  • Data: 2006-09-26 19:54:05
    Temat: Re: Hałas z powodu budowy w sąsiedztwie
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 26-09-2006 o 13:53:03 zmarekz <l...@w...pl> napisał(a):

    > Sanepid - co do nat??enia ha?asu a policja co do zak?ucania ciszy
    > nocnej. I
    > dlaczego s? nie do wyegzekwowania ? Przyje?dzaja, mierz? i ju?.

    Potwierdzam, ze od tego jest sanepid. Trzeba ich do tego przydusic.
    Rodzina pracuje w sanepidzie wiec wiem, ze m.in. dla okecia takie cos
    mialo miejsce. Sprawa ogolnie powinna byc rozpatrzona w ten sposob:
    - sanepid robi pomiary i przedstawia wyniki
    - jesli normy sa przekroczone wlasciciel budynku jest zobowiazany do
    podwyzszenia standardu lokalu, aby halas w pomieszczeniu mieszkalnym nie
    przekraczal juz norm (najczesciej jest to wymiana okien)
    - jesli normy nadal sa (lub bylyby pomimo wymiany ... jesli kolo naszego
    okna co 2 minuty startuje jumbojet to zadne okna tego nie powstrzymaja)
    przekroczone 'halasujacy' jest obowiazany placic rekompensate
    poszkodowanym. Dokladnie taka sytuacja jest z okeciem, gdzie lotnisko
    wydzielilo 'strefy halasu', w obrebie ktorych placi mieszkancom za
    halasowanie. O ile pamietam objawia sie to nizszym czynszem.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik