eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja niepisemnaRe: Gwarancja niepisemna
  • Data: 2008-02-11 06:37:23
    Temat: Re: Gwarancja niepisemna
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 09.02.2008 Jacek_FH <s...@h...net.pl> napisał/a:
    > Z drugiej strony patrząc:
    > http://forum.purepc.pl/index.php?showtopic=211152
    > "Gwarancja musi być wyrażona w reklamie lub w osobnym dokumencie.
    > Koniecznie musi co najmniej precyzować obowiązki gwaranta. Jeśli tego nie
    > robi, to gwarancja nie istnieje. Gwarancja nie może być więc paragonem.
    > Wynika to z art. 13 ustawy o sprzedaży konsumenckiej."
    > Wg. tych informacji taka niepisana gwarancja de facto nie istnieje.
    > Czy w związku z tym można by było zgłosić reklamację powołując się na brak
    > gwarancji?

    Jest jeszcze u.3 stojacy trochę w sprzeczności z u.1, którego opis
    podałeś.

    "Oświadczenie gwarancyjne powinno być sformułowane zgodnie z wymaganiami
    określonymi w art. 3 ust. 1 zdanie pierwsze. Jednakże uchybienie tym
    wymaganiom pozostaje bez wpływu na ważność gwarancji i nie pozbawia
    kupującego wynikających z niej uprawnień."

    Tak czy inaczej jest to jakies zobowiązanie i prawdę mówiąc to w
    interesie sprzedawcy (gwaranta) jest określenie tych warunków.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1