eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja na komputer.Re: Gwarancja na komputer.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.nask.pl!NNRP
    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja na komputer.
    Date: Sat, 6 Jul 2002 00:04:34 +0200
    Organization: PTH Stanpol
    Lines: 51
    Message-ID: <P...@i...stanpol.com.pl>
    References: <ag3a7i$lh2$1@news.tpi.pl> <3...@n...onet.pl>
    <1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    Reply-To: g...@s...com.pl
    NNTP-Posting-Host: irys.stanpol.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: pippin.warman.nask.pl 1025906677 25053 195.164.200.3 (5 Jul 2002 22:04:37
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 5 Jul 2002 22:04:37 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    X-Path-Notice: Path header has been filtered
    X-Orig-Path: irys.stanpol.com.pl!smolik
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:99423
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 5 Jul 2002, Jacek wrote:
    [...]
    >+ Rekojmi udziela jedynie sprzedajacy a nie producent.

    Sprzedający musi udzielić rękojmi (tak stanowi prawo),
    ale to nie to samo co napisałeś.
    Twoja wypowiedź sugeruje że producent *nie może* udzielać
    rękojmi (możesz pokazać przepis który mu zabrania ?)

    [...]
    >+ Zatem podsumowujac, czy istnieje mechanizm oznaczania sprzetu uzywanego
    >+ jako uzywany i eliminowania go z obrotu handlowego jako
    >+ nowy towar ?

    Innego (skutecznego) niż nieoddawanie nie znam ;)

    >+ I na jakiej zasadzie rozlicza sie sprzedajacy z producentem z wadliwego
    >+ sprzetu oddanego w ramach rekojmi ?

    Rękojmi lub gwarancji albo innych form rozliczania się.
    Np. przy drobnicy stosuje się czasami "101%" albo "105%"
    (w paczce jest kilka sztuk więcej "na straty").

    >+ Rekojmia nie obowiazuje, bo producent udziela gwarancji.

    Primo - taki "komputeroskładacz" rzadko zaopatruje się
    u producenta (np. płyt, kart grafiki) typu Intel czy Asus,
    raczej u dystrybutora. Secundo: poproszę raz jeszcze skąd
    wziąłeś zakaz udzielania rękojmi przez producenta ?
    Co do dealerów: przypadki udzielania rękojmi (bynajmniej
    nie wg zasad w KC, ale np. do 2 dni "na sprawdzenie") są
    mi znane.

    >+ Prawo do wymiany na nowy sprzet to dopiero 2-3 naprawy.

    *Obowiązek* Wiem, tu "prawo" jest właściwym słowem :) ale
    jest wieloznaczne: sugeruje że "można dopiero po..." (a to
    nieprawda).

    [...]
    >+ I ostatnie pytanie.
    >+ Czy dopuszczalna jest dwoistosc rekojmi i gwarancji, gdy udziela ich
    >+ sprzedajacy jednoczesnie jako sprzedajacy i producent ( czyli ten kto
    >+ sklada komputer).

    Tak. Chyba pomijasz jeszcze jeden aspekt: że możesz mieć
    *kilka* gwarancji na ten sam towar ! (od prodecenta, dealera
    i sprzedawcy na przykład).

    Pozdrowienia, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1