  • Data: 2009-11-16 09:21:11
    Temat: Re: Gwarancja bez wyszczególnionego okresu
    Od: Mihauek <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przedzwoniłem na infolinie konsumecką z UOKIK i się dowiedziałem, że
    skoro nie ma wyszczególnionego okresu to prawdopodobnie można
    traktować to jako gwarancję bezterminową, choć sam pan prawnik
    przyznał, że nie ma na to żadnego przepisu. Natomiast można się
    wesprzeć punktem 1 artykułu 10 ustawy z dnia 27 lipca 2002 o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    Cywilnego.

    Art. 10.
    1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
    jedynie
    w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego
    towaru
    kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
    przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin
    skrócić,
    jednakże nie poniżej jednego roku.

    Otrzymałem informację z tejże infolinii, że popsucie się produktu w
    wyniku właściwego użytkowania jest interpretowane jako niezgodność
    towaru konsumpcyjnego z umową.

    link do całej ustawy http://www.skp.pl/images/stories/file/przepisy/Sprze
    daz-konsumencka/UOSWSK.pdf

    Aha, bo zapomniałem dopisać, że jestem konsumentem.