  • Data: 2004-09-28 14:43:52
    Temat: Re: Gra na skrzypcach w budynku mieszkalnym
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Beatrix" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:atril0hg1rlcu02n584fpl4bs25mcff5v0@4ax.com...
    > Witam,
    > Syn sąsiadki chodzi do szkoły muzycznej. Czy gra na instrumentach
    > muzycznych (SKRZYPCE, PIANIONO) w budynku mieszkalnym jest zgodna z
    > zasadami współżycia społecznego?? Ściany budynku są b.akustyczne i
    > dźwięk instrumentów uniemożliwia mi odpoczynek po pracy,oglądanie TV czy
    > słuchanie własnej muzyki. Często treningi zaczynają się w sobotę o godz
    > 7.00 (wszystko zgodnie z zasadami ciszy nocnej) Czy są jakieś
    > uregulowania prawne czy pozostaje mi ostateczność a mianowicie sprzedaż
    > mieszkania? Proszę o pomoc!!!!

    Jeśli posiadasz własność mieszkania skorzystaj z przepisów tzw prawa
    sąsiedzkiego w kodeksie cywilnym (art. 144 i sąsiednie) jeden z nich mówi o
    zakazie tzw. immisji sąsiedzkich i może on być podstawą powództwa o
    zaniechanie takowych immisji (jest to m.in. hałas dochodzący z nieruchomości
    sąsiedniej). Zasady ciszy nocnej nie mają tu znaczenia - sąd oceniać będzie
    przeciętną miarę hałasu jaką emitować można w lokalu mieszkalnym. Całkowitym
    zakazem się to pewno nie skończy, ale może jakieś godziny ustalone będą w
    których młodzian będzie prowadził swoje ćwiczenia.
    Pzdr