    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Głosował 3 razy!
    Date: Fri, 24 Jul 2020 07:53:01 +0200

    > Nie ma, bo nie chcemy jej mieć. Zrobienie takiej centralnej, to kwestia
    > powiedzmy jednej kawy. O ile przy wyborach do parlamentów czy
    > samorządowych jest jakiś tam problem, bo przecież w poszczególnych
    > obwodach masz różnych kandydatów, to w wypadku Prezydenta RP czy
    > referendum tom naprawdę jedna kwerenda z bazy PESEL oraz bazy osób,
    > które utraciły z rożnych przyczyn prawo do głosowania *wyroku
    > ubezwłasnowolnienia i utraty praw publicznych), oraz obcokrajowców, bo
    > te osoby mają PESEL, a nie mają praw wyborczych.

> [...]

    Problem jest taki, że w drugiej turze zazwyczaj chyba korzysta się z
    tych samych list co w pierwszej. I pewnie nie zrobiono adekwatnych
    adnotacji. Pewnie ilość zmian ich przerosła. Zazwyczaj pewnie było
    takich zmian między pierwszą a drugą turą niewiele, a teraz dużo - ze
    względu na okres wakacyjny stąd zamieszanie mogło powstać.

    --
    http://zrzeda.pl