    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Germanos nie odpowiada za to co sprzedaje?
    Date: Wed, 10 May 2006 17:08:17 +0200

    Dnia Wed, 10 May 2006 16:26:47 +0200, wojtaszek napisał(a):

    > Nie do końca rozumiem. W chwili wydania towar był zgodny z umową, bo telefon
    > działał, a po 1.5 roku przestał działać. Czy mam udowadniać, że przez 1.5
    > roku telefon działał (tzn. bateria działała) ?

    Po prostu próbuje Ci uświadomić słabe strony Twojego rozumowania. Gwarancja
    jest świadczeniem dobrowolnym sprzedawcy na rzecz konsumenta - i to on
    ustala warunki. Tutaj udzielił na produkt rocznej gwarancji. Przez rok
    urządzenie działało jak należy, od kupna minęło półtora roku, gwarancja już
    dawno się skończyła. Teraz masz jakieś roszczenie do sprzedawcy, ale nie
    możesz skorzystać z gwarancji. Nie możesz również skorzystać z prawa do
    rękojmi - ono też trwa tylko rok. Pozostaje Ci więc jedynie "niezgodność
    towaru z umową" - trwa dwa lata. Ale właściwa _ustawa stwierdza_, że masz
    prawo do tego typu roszczenia tylko wtedy, kiedy towar był niezgodny z
    umową w chwili wydania (odsyłam do konkretnej ustawy dostępnej na stronie
    federacji konsumentów). Tu sam stwierdzasz, że towar był zgodny z umową.
    Teraz nie jest, czyli po prostu się popsuł. Aby sprzedawca uwzględnił Twoje
    racje, musiałbyś udowodnić, że bateria była wadliwa w dniu wydania towaru.
    Nie przysługuje Ci więc żadne roszczenie względem sprzedawcy, bo jego
    odpowiedzialność za towar już się skończyła.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl