  • Data: 2005-03-31 10:28:37
    Temat: Re: Generalny przedstawiciel, a importer
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciek" <m...@...z> napisał w wiadomości
    news:d2gfns$dvm$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Czyli mogę siebie nazywać importerem. Ale czy mogę je legalnie sprowadzać,
    > płacić cła itp.
    > Czy firma generalnego przedstawiciela może mnie przed tym powstrzymać ?

    Mamy prawie wolnośc gospodarczą i oficjalnie moga ci skoczyć.
    Mogą tylko próbowac wpływać na swojego dostawce w Stanach, aby zabronił
    hurtownikowi sprzedawać tobie.
    Ja kiedyś kupilem francuski produkt u hurtownika w Niemczech i był on tańszy
    niz sprzedawał go oficjalny polski importer, który kupował bezpośrednio we
    Francji. Było to spowodowane tym, że ta francuska firma miala inne ceny na
    ten produkt do Niemiec.
    Problem sie rozwiązał tak, że francuz pogroził niemieckiemu hurtownikowi i
    ten nie chciał mu sie narażać (bo miał dobre warunki zakupu całej reszty) a
    ten polski importer wykupił ode mnie całą dostawe za uzgodniona cene.

    vertret