  • Data: 2019-06-29 13:57:05
    Temat: Re: Gdzie zgłaszać przestępstwa komputerowe?
    Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .06.2019 o 12:20 Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Ale strona gromadzi dane o aktywnie obsługiwanych adresach email i
    > dzięki temu można je wykorzystać do wysyłania spam-u.

    Nie wytłumaczycie "ludziom zajmującym się kiedyś bezpieczeństwem", skoro
    ktoś "kiedyś zajmujący się bezpieczeństwem" im powiedział, że ta strona
    jest bezpieczna :)

    Potencjalny spam to tylko wierzchołek góry lodowej.

    Popatrzcie prościej - czy bezpieczne jest konto, którego właściciel
    milcząco zakłada, że hasło do konta _musi_ być co pewien czas zmieniane,
    że nie wolno stosować tego samego hasła do wielu kont, że hasła muszą być
    silne? Bo jeśli tego nie pilnuje, to włamanie może być tylko kwestią czasu.
    A to tylko najprostsze założenia (niekoniecznie wszystkie).

    Czy równie bezpieczne jest konto, którego "bezpieczeństwo" jest sprawdzane
    na "superbezpiecznej" (dziś być może, hehe) stronce, która to karmiona
    jest powszechnie dostępnymi w środowisku przestępczym danymi (i tylko
    powszechnie dostępnymi, wszystkie dane nigdy nie będą dla niej dostępne)?

    I co teraz - "stronka nie wyrzuciła mojego konta jako złamanego, zatem nie
    muszę zmieniać hasła".

    Udawanie, że da się w jakiś sposób sprawdzić bezpieczeństwo konta w ten
    sposób jest bezsensowne.
    A przekonywanie, że na tej stronce można to bezpieczeństwo sprawdzić jest
    szkodliwe i IMHO kompromituje tak doradzających i broniących takiego
    rozwiązania.
    Dinozaury to eufemizm!

    --
    Trefniś