    From: ń <...@...n>
    Newsgroups: pl.comp.os.ms-windows.winnt,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gdzie zgłaszać przestępstwa komputerowe?
    Date: Mon, 24 Jun 2019 09:45:27 +0200

    {FUT Warning]

    Coś takiego?

    "Pozdrawiam was!
    Mam dla ciebie złe wieści.
    11.02.2019 - w tym dniu włamałem się do twojego systemu operacyjnego i uzyskałem
    pełny dostęp do twojego konta x...@x...xxx.
    Tak to było:
    W oprogramowaniu routera, do którego byłeś podłączony w tym dniu, wystąpiła podatność
    na zranienie.
    Najpierw zhakowałem ten router i umieściłem na nim mój złośliwy kod.
    Kiedy połączone do niego przez Internet, mój trojan został zainstalowany w systemie
    operacyjnym twojego urządzenia.
    Następnie wykonałem pełną kopię dysku (mam całą książkę adresową, historię
    przeglądania stron, wszystkie pliki, numery telefonów i
    adresy wszystkich kontaktów).
    Miesiąc temu chciałem zablokować Twoje urządzenie i poprosić o niewielką kwotę, aby
    odblokować.
    Ale przypadkowo widziałem witryny, które regularnie odwiedzasz. Jestem zszokowany
    twoimi ulubionymi zasobami.
    Mówię o witrynach dla dorosłych.
    Chcę powiedzieć - jesteś wielkim zboczeńcem. Masz nieokiełznaną fantazję!
    Potem przyszedł mi do głowy pewien pomysł.
    Zrobiłem zrzut ekranu z intymnej strony, na którym "cieszyłeś się"(wiesz o co mi
    chodzi, prawda?).
    Potem zrobiłem zdjęcie twojej rozrywki (używając aparatu twojego urządzenia).
    Rezultat był świetny!
    Jestem głęboko przekonany, że nie chciałbyś pokazać tych zdjęć swoim bliskim,
    przyjaciołom lub znajomym.
    Myślę, że 259EUR to niewielka kwota za moje milczenie.
    Poza tym spędziłem dużo czasu nad tobą!
    Akceptuję pieniądze tylko w Bitcons.
    Mój portfel BTC: 15jzkibyFxrB5pYzG7rCkbgSocMyZe52aL
    Nie wiesz, jak uzupełnić portfel Bitcoin?
    W dowolnej wyszukiwarce napisz "jak uzupełnić portfel btc".
    To łatwiejsze niż przelanie pieniędzy na kartę kredytową!
    W przypadku płatności masz trochę więcej niż dwa dni (dokładnie 50 godzin).
    Nie martw się, timer włączy się, gdy tylko otworzy się ten list. Tak, tak ... już się
    zaczęło!
    Po dokonaniu płatności mój wirus i kompromitacja z Tobą automatycznie ulegają
    samozniszczeniu.
    Pamiętaj, jeśli nie otrzymam określonej kwoty od ciebie, twoje urządzenie zostanie
    zablokowane, a wszystkie twoje kontakty otrzymają
    zdjęcie z twoją "rozrywką".
    Chcę, żebyś nie robił głupich rzeczy:
    - Nie próbuj znaleźć i zniszczyć mojego wirusa! (Wszystkie twoje dane są już
    przesłane na serwer zdalny)
    - Nie próbuj się ze mną kontaktować (nie jest to możliwe, adres nadawcy jest
    generowany automatycznie).
    - Różne usługi bezpieczeństwa nie pomogą, formatowanie dysku lub niszczenie
    urządzenia również nie pomoże, ponieważ dane są już na
    serwerze zdalnym.
    P.S. Gwarantuję ci, że nie będę ci przeszkadzał po wypłacie, ponieważ nie jesteś
    jedyną osobą, z którą "pracuję".
    To jest kod honoru hakera.
    Od tej pory radzę korzystać z dobrych programów antywirusowych i aktualizować je
    regularnie (kilka razy dziennie)!
    Nie bądź na mnie zły, każdy ma własną pracę.
    Do widzenia"

    Z naglówków:

    From: <e...@t...pl>
    To: <x...@x...xxx>
    Subject: =?utf-8?B?VXdhZ2EgZG90eWN6xIVjYSBiZXpwaWVjemXFhHN0d2
    Eu?= x...@x...xxx =?utf-8?B?em9zdGHFgiB6aGFrb3dhbnkh?=
    Date: 22 Jun 2019
    Pozdrawiam was!
    Mam dla ciebie złe wieści.
    11.02.2019 - w tym dniu [...]"

    W sumie można złożyć powiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa, tylko komu
    się chce marnować czas i, co więcej, ujawniać
    swoje pełne dane osobowe w takim postępowaniu?
    No chyba, że jest to ścigane z oskarżenia publicznego.

    -----
    "JaNus" wrote in message news:5cf2bf41$0$533$65785112@news.neostrada.pl...
    > Dostałem maila od hakera, w którym mnie zawiadamia, że uzyskał kontrolę nad moim
    kontem mailowym.